Heel slecht video signaal; eerste race quad

Hallo Hallo,

Normaal vlieg ik vaak met Phantom’s / Inspires maar ik dacht vorige week he laat ik nou zo’n gekke race drone kopen leuk beetje hobby-en en racen. Ding via marktplaats gekocht eigen FPV set er-op gebouwd (zender zat er al op maar nog geen camera) ding vliegt echt perfect maar ik denk dat ik nog meer beelden verstuurd krijg met rooksignalen…

Stil staand op de grond doet ie het helemaal perfect maar naar ongeveer 50 meter de lucht in valt het 1-2 seconde weg en komt het weer terug. En het gaat zo de hele tijd door 10-20 seconde beeld en het valt voor 1-2 seconden weg.(Afstand lijkt niks uit te maken) Van de week nieuwe antennes gekocht maar helaas werkte niet. Als ik door de tuin/huis met me quad heen loop heb ik perfect beeld maar ineens valt het 1-2 seconden weg.

Nu heb ik niet de beste video set maar ik las online dat mensen ongeveer 1km haalden met deze set dan moet ik zeker wel 50-100 meter kunnen redden zonder dat ik steeds een hartverzakking krijg wie o wie kan mij helpen? (was bijna bereid een nieuwe immersionrc set te komen voor 150 euro maar volgens mij is dit nergens voor nodig)

Dit is mijn zender/ontvanger combo http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__65997__Skyzone_Plug_Play_FPV_200_Set_With_TS5823_TX_RC832_RX_Sony_CCD_and_Circular_Polarized_Antennas.html

Heb ondertussen wel een betere camera en mooie cloverleafe antennes aangeschaft.

En zo zit het setje in elkaar iemand die mij kan helpen?

Waar zit die rooie tulp stekker op aangesloten? Trek die eens los, heb je dan nog beeld?

Okay jongens heel stom dit maar toen ik dit net plaatste zat ik nog even te rommelen en kwam ik er achter.

De monitor is sowieso heel raar aangesloten (zo wel geel als rode tulp geeft beeld en andere rode tulp is voor stroom?!) Wat blijkt de video kabel zit een kabel breuk in ontvanger op me tv aangesloten kon ik helemaal naar de andere kant van de straat lopen met me drone en nog steeds perfect beeld. Hele weekend lopen proberen andere antennes andere zenders blijkt het een heel klein rot kabeltje te zijn :wink:

En andere vraag; ik vlieg altijd met props die 2 blades hebben ik heb nu een setje aangeschaft met 3 blades het schijnt dat ie dan sneller gaat (wel ten koste van de accu duur) zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden als ik met 3 blades vlieg?

Zou mijn antennes van de RC ontvanger wat beter beveiligen, 3 blad props geven wat meer vermogen idd ten kosten van de vliegduur (en ook je stroom in de gaten houden, weet niet welke ESC er op liggen… als het 12A zijn moet je toch even oppassen op 4s…

Ook de antenne connector van de VTX gaat niet lang meegaan zo, moet je iets op vinden dat bij een crash, deze niet gelijk afbreekt.

hij zit wel een beetje op een gevaarlijk plekkie

Houdt inderdaad de ESC’s en motors in de gaten. Geen idee wat erop ligt?
Er kunnen flink wat Ampere’s doorheen gaan met 3-blads op 4S en hoge kv motoren.

Beetje gevaarlijk plekkie???

Hij heet voor niet zomaar Dronebreeker denk ik 8)
Maar het is een gevoelig plekkie waar de vtx met antenna staat, dat ken de nodige soldeeruurtjes opleveren.

Ik vlieg nu op S3 omdat ik voor me S4’s geen voltage meter heb (als ik een stop watch op 5 minuten zet dan zou ik het wel voor 5 minuten veilig kunnen vliegen?)

Wat zou een betere plek zijn voor de zender? Ik zit er aan te denken om hem in het frame te verstoppen en dan de antenne via de zijkant er uit.

Binnenin is waar deze bij de meeste quads wordt geplaatst. Probleem is altijd of je plek genoeg hebt om de vtx netjes weg te werken

Ja lijkt wel of je de meest kwetsbare onderdelen buitenboord hebt hangen :slight_smile: zeker als je wat harder wilt en parcourtjes gaat vliegen…ga je crashen. Een tie-rippie gaat het dan jammergenoeg niet redden. Bovendien blijken de connectors op de meeste printplaten ook niet bijzonder sterk en zon mooie blauwe hefboom die uitsteekt, knakt 'm er zo af.

Succes met knutselen :slight_smile: en veel vliegplezier uiteraard!!!

Wat ik weer erg eng vind is de XT-60 stekker op de laatste foto in het hoekje bovenin met een van de polen zonder isolatie eromheen :o

hahah, [member=250]jaimevisser[/member], je had er een ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet van moeten maken :stuck_out_tongue: Scherp hoor!!