Hallo

Hallo, ik ben Frans en heb vandaag een Hawk 5 gekocht. Ik wil naast mijn mavic mini ook beginnen met racen. Eerst rustig even inlezen en op internet kijken. Ik moet alleen nog een transmitter aanschaffen en dan rustig starten met racen.

Hee Fransie, welkom in een vreselijke hobby. Op dit forum is helaas niet zoveel te doen hoor, de boel is een beetje dood…

1 Like

Hallo fpv liefhebbers,
Hierbij stel ik me ook even voor:
Mijn naam is Roger, kom uit Belgisch Limburg, Hasselt.
Momenteel vlieg ik geregeld met een DJI Maviv air drone. Maar het kriebelt om me ook in de race drone sector te begeven, liefst zelfbouw. Uiteraard wordt je overstelpt met allerhande voorstellen. Voorlopig blijf ik me orienteren en verdiepen in de materie.

1 Like

Volgens mij is dit forum helemaal dood.

1 Like

Welkom frans en roger,

Het is inderdaad erg stil op dit forum, maar er zijn wel degelijk een paar actieve leden.
met de nieuwe leden wordt het misschien toch weer een levendig forum.

mvg
Henk

Nou misschien wel. Misschien wel gezellig in deze rare tijd.

Welkom Frans! Goed om weer een nieuw lid te mogen verwelkomen :grin:

Het forum is in de loop van de tijd langzaam leeggelopen richting whatsapp groepjes en Facebook. Ik heb er zelf wegens het onderbreken van de hobby (ben inmiddels weer begonnen) eigenlijk geen aandacht meer aan gegeven. Een paar maanden geleden stond ik voor de keuze om het forum te stoppen of om het forum te upgraden naar nieuwe software, want de SMF software was inmiddels verouderd. Uiteindelijk voor het laatste gekozen en de boel omgezet naar Discourse. Sindsdien zie ik langzaam maar zeker weer wat activiteit ontstaan. Het is dan ook heerlijke software, en whatsappgroepjes en Facebook missen toch net wat functionaliteit die je op een forum wel hebt.
Anyhow, ik vind het leuk hier weer wat volk te zien en hoop dat het met de tijd weer wat drukker wordt.

Hey. We gaan er met ze alle weer een leuk forum van maken. Het is zo’n interessante en complexe hobby dat het wel makkelijk is om meerdere bronnen (whatsapp, ik heb zelf geen Facebook) te hebben. Voor eventuele vragen en/of ervaringen te delen. En vooral ervaringen. Mijn vrouw vind het niet zo spannend als ik er met haar over praat. Hahahahaha

1 Like

Haha jammer voor je vrouw zullen we maar zeggen dan. Waar vliegen jullie voornamelijk?

Hey Joep

En zo is het. Ze snappen het toch niet. Tenminste de mijne niet.
Ik ben net weer begonnen met deze fantastische hobby. Dus ik vlieg meestal bij ons achter op een voetbal veld.
Ben nog hard aan het oefenen hahaha

Hey Free2be,

Probeer eens met een setje RTF te kopen zoals de Tinyhawk 2. Kan je ervaren als het iets voor jou is. Zit rond de 190 euro ongeveer drone + goggles + receiver.

Ben er zelf ook mee begonnen zo. Heb echt mijn plezier gevonden in FPV, begonnen met de DJI Mavic Air, Air 2 en de Phantom. Maar de FPV is echt een totaal beleving van puur vliegen en in de cockpit zitten tijdens de vlucht.

Veel succes nog met de hobby.

Groeten,

Simon