Hallo zal me even voorstellen.

Hallo,

Mijn naam is Tim ik ben 26 jaar en kom uit Groningen.

Ongeveer een maand geleden besloten om een zelfbouw multirotor te bouwen en na een paar dagen speuren lezen en rekenen besloten een f550 hexa frame te kopen om mooie plaatjes en filmpjes mee te schieten.

Dit frame licht sinds de eerste crash in de schuur en heb een f450 frame gekocht om met de 5 motoren die nog werkte een quad te maken die na redelijk wat rommelen met de PID instellingen toch erg lekker in de ronte hobbelt.

Uiteraard hier ook maar een camera onder gehangen (Skyzone HD01) met ingebouwde TX en hierbij een Quanum V2 DIY fpv bril bij gekocht en nu beetje aan het leren vliegen want dit is moeilijker dan het leek.

Nu ben ik tijdens mijn zelfbouw avonturen vaker op dit forum geweest en nu ik besloten heb om bij hobbyking een 250 en sub 250 build te bestellen lijkt het een strak plan mijzelf hier aan te melden en te kijken wat voor tips en tricks ik opkan doen van de echte quad racers.

Lijkt me ook wel leuk eens met andere te vliegen en een paar mooie spots te vinden in en rond Groningen.

Momenteel heb ik de volgende multirotors,

F450 met 935kv 2213 Multistar motoren
Naze32 rev6 acro
5000 mAh 3s turnigy lipo (omdat ik deze had voor de hexa maar wel 35 min hover :clap:)
Skyzone HD01 25 - 400 mw cam/tx

F550 met 935KV 2213 Multistar motoren
Naze32 rev6 acro met Quanum GPS (tips voor de PID welkom dit ding springt als een gek)
5000 mAh 3s Turnigy lipo
Gopro met gimbal maar die hangt er nog niet onder zolang dit ding zo onstabiel is.

Ik gebruik de Turnigy 9x zender met lipo en wil hier nog een backlight op knutselen en een frsky zender als deze weer op voorraad is ergens in de wereld :thumbdown:

Nog iemand tips voor frame motoren lipo en esc’s van hobbyking om mee te beginnen, red me nu redelijk met een 450 frame maar denk toch dat ik niet meteen een kant en klare 500 euro quad moet kopen.

Zo dat was het denk ik wel voor nu :smiley:

Welkom!

Welkom en veel raceplezier

Welkom!

Probeer het eens bij onze Friese vrienden voor de frsky :slight_smile: https://quadcoptersenzo.nl/rc_zenders_ontvangers/frsky_taranis_x9d_plus_zender