Hallo waaghalzen!

Ik zeg waaghalzen, omdat dat het eerste is wat mij te binnen schiet als ik naar FPV filmpjes kijk. GAAF!

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Marileen Oostingh (29) en kom uit Wijhe, Overijssel. In het dagelijks leven ben ik hulpverlener en mag ik daarnaast graag aan het werk zijn op de boerderij.

Kwa hobby’s varieer ik veel van sport, natuur tot fotografie. Gadgets zijn geweldig leuk, vooral wanneer ze een ander perspectief geven op de wereld om ons heen. Vandaar mijn fascinatie met drones, zeker vanwege het stukje fotografie.
Daarom ben ik sinds anderhalve week de trotste eigenaar van een Yuneec q500 4k. Hiermee wil ik bijzondere films en foto’s maken van locaties op een manier wat niet mogelijk is van de grond. Vliegen met een Yuneec gaat heel stabiel en vertrouwd, daar waar mijn meer competatieve kant soms wat moeite mee heeft.

Toen ontdenkte ik FPV! Dat was even slikken, damm wat gaaf, damm dat wil ik ook!

Ik ben redelijk handig, maar niet zo enorm bekend met het technische aspect. Daarvoor wil ik gaan leren en dat ga ik dus eerst doen. Op dit moment heb ik helaas geen geld om een FPV drone te kopen, laat staan te bouwen. Ik heb immers net een andere drone gekocht.
Mijn lidmaatschap op dit forum wil ik voornamelijk gebruiken om mijzelf voor te bereiden op het fpv vliegen en op de beslissing om te starten met een kant en klare drone of dat ik er een wil bouwen.
Het laatste geniet, stiekem, mijn voorkeur, omdat het interessant is en ik weet gelijk hoe mijn drone werkt. Bij het fpv vliegen lijkt crashen voorkomen nagenoeg onmogelijk, ik wil dus zelf mijn drone kunnen herstellen, zodat ik zsm weer kan vliegen. 8) ;D

Ik ben op dit moment veel aan het lezen op het forum en zal nog niet zoveel actief aanwezig zijn. De vragen komen vanzelf en misschien zoek ik op termijn wel iemand in mijn nabije omgeving die mij kan helpen met tips en trics. Misschien wil ik graag een keer live meemaken wat fpv vliegen allemaal met zich meebrengt en welke tools ik ervoor nodig heb.

Lieve medeoforumleden blijf jullie wijsheden en ervaring delen, opdat ik deze als een spons kan opslurpen en uiteindelijk zelf de sprong in het diepe waag met FPV vliegen…misschien zelfs racen!

Tot spreeks of misschien treffen we elkaar ooit in de lucht! :thumbup:

Groetjes

Marileen :smiley:

Welkom op het forum! Ik ben ook begonnen met een video platform. Dat werd al snel suf, ik heb toen meteen een 250 racer gemaakt en sindsdien ben ik verslaafd. ;D

Welkom [member=578]Marileen[/member] :slight_smile:

Hoi Marileen. Leuk om te zien dat de hobby niet alleen mannen aantrekt! Er zijn al wel wat vrouwen, maar toch (te) schaars nog in deze hobby.

Eenmaal met FPV besmet? Dan kom je er echt niet meer vanaf. Er zijn geen pilletjes voor om het af te remmen. Enige remedie is veel en vaak vliegen!

Tot ziens in het luchtruim :slight_smile:

Dank jullie wel!

Ja, dat er niet zoveel vrouwen bezig zijn met deze hobby was mij al opgevallen. Toen ik mijn Yuneec kreeg gaf de verkoper mij echt een uitleg, zoals dat alleen aan een vrouw gegeven kon worden. Hij kwam er al vrij snel achter dat ik nagenoeg alles al wist.
Ik ben zo’n type die zich eerst inleest en dan pas een grote aankoop doet. Ik verdien niet veel geld dus ik moet er dan ook spaarzaam mee omspringen.

Ik was eigenlijk altijd al gek van rc auto’s en ik heb zelfs mijn allereerste nog op zolder staan, nostalgie. Mede dankzij mijn vriend ben ik er weer mee bezig. Hij raced met elektrische auto’s en is net gestart met één op benzine. Toen er mulitrotors kwamen zei ik dat dat h’t dingetje voor mij was! Zodoende ben ik ermee bevangen geraakt.

Daarnaast ben ik een gamer en heb zo onder andere al menig race- of vlieg game al gespeeld. FPV is game racing in real life, WIE WIL DAT NOU NIET! Haha, ik denk dan ook dat ik er ook ineens aan verslaafd ben! Ik woon op een boerderij en heb daarbij privé land genoeg om flink te oefenen. Stiekem sta ik al te trappelen om er een te komen en het te testen, maar ik moet nog even geduld hebben.

Ik wil jullie allemaal wel complimenteren op het forum. Het is netjes en overzichtelijk, daarnaast zijn er genoeg adviezen te vinden waarmee ik uit de voeten kan. De vragen die ik al voor jullie bedacht had, heb ik inmiddels al gevonden op het forum.

Je vriend er ook in meeslepen joh ;D. Ik heb zelf ook veel geraced met auto’s en hoewel die hard gaan valt het in het niet bij een racedrone. De “rush” die je nu al beschrijft is inderdaad precies wat je meemaakt als je eenmaal “in” de drone zit. Waarschijnlijk is je vriend al handig met electronica ivm de wagentjes dus kan hij mooi helpen met de bouw van jullie drones ;D Met meerdere mensen vliegen geeft deze hobby namelijk net weer een extra dimensie!
Veel plezier alvast en stiekum ben ik wel jaloers op je speelterreintje!

Dank je, Sensei. Nou mijn vriend is nog niet zó handig als ik zou willen. Bij het bouwen van een drone ben je vooral bezig met klein priegel werk, haha. Daar houdt mijn mannetje niet zo van, nogal weinig geduld voor dat soort dingen. Zijn auto’s bouwt hij deels altijd samen met een vriend van hem. Ik denk dus niet dat ik hem ermee kan belasten om mij te helpen met bouwen.

Echter lijkt het racen hem wel wat, dus op dat vlak heb ik nog hoop. Ik wacht wel rustig af, dat werkt het beste. Straks heb ik zo’n drone en dan kan hij ervan proeven. Dan durf ik er ook wel om te wedden dat hij in een keer om is. :twisted: ;D

Maar ja, het is ook gaaf, net alsof je in je eigen persoonlijke achtbaan zit!

Daarnaast, als je het mij vraagt, zijn drones het vervoersmiddel van de toekomst. Doe mij dan maar zo’n racedrone!! :lol: