Hallo! Ook ik ben om...

Hallo allemaal!

Echt tof om te lezen dat er zo veel activiteit is op het gebied van quads/multicopters/FPV racing in Nederland!

Was op vakantie in de USA, daar een Protocol VideoDrone gekocht voor 90$. Vloog echt heel goed voor mijn gevoel, echt boven verwachting verrast! Toen ging ik online wat verkennen op het gebied van quad copters… wat er toen gebeurde :smiley:

Diezelfde dag tot 4 's nachts uur video’s gekeken. Voordat ik die nacht ging slapen wist ik het zeker; ik zou zelf zo’n racemonster in elkaar bouwen.

Na lang puzzelen, lezen en speuren uiteindelijk uitgekomen op:

• Afroflight Naze32 (Betaflight)
  • 250 H-King Color frame
  • 2204-2300kv Multistar Elite
  • 12A Afro ESC’s
  • 5x3 / 5x4.6 BN props
  • 2200mAh 3S 25C Lipo (beetje aan de zware kant, maar het gewichtsverschil met de lichtste 1300mAh was maar 55 gram, ik ging voor flight time aangezien ik nog veel wil oefenen)

Nog geen FPV gear, dat gaat zeker komen maar breekt voorlopig de bank iets te hard. €330,- totaal kwijt inc. transmitter (Turnigy 9X), extra lipo’s, soldeerset en shipping + importbelasting.

Deze week de 2 pakketjes binnen gekregen (1 Hong Kong en 1 blijkbaar EU/NL warehouse van HobbyKing) en aan het bouwen geslaan.

Nagenoeg geen kennis van elektronica dus solderen en alles goed aansluiten op de naze32 was even een uitdaging maar uiteindelijk toch gelukt.

Door de weersomstandigheden alleen nog binnen testflights gemaakt om de transmitter en de build te testen. So far, so good. 40%-ish throttle == hover.

Heb al wat heli vliegervaring en heb de afgelopen week wat uurtjes met Freerider FPV stick movements geoefend.

Ik hoop dat ik eerder vroeger dan later met andere kan meeten om aan FPV racing te doen. Een soort real-life versie van Star Wars Podracing. Maar goed, first things first, dat ding een eerste keer buiten vliegen :stuck_out_tongue:

Ben erg benieuwd naar wat de rest allemaal doet, alles dat ik tot nu toe gelezen heb op dit forum geeft mij de indruk dat er heel veel skill, expertise en toffe intiatieven aanwezig zijn. Let’s make this big!

Groetjes,
Rick Lamers

Welkom!

Welkom! Welke regio zit je?

Leuke beginners setup voor LOS (line of sight) vliegen. Maar als je vrij snel ook met FPV wil beginnen zou ik direct al voor 20A ESC’s gaan. De littlebee esc’s zijn in mijn ervaring het beste. Kost weinig en scheelt heeeeel veel in performance (als je straks wat harder vliegt), dus beter direct daar voor gaan zou ik zeggen :slight_smile:
25C lipo is wel weinig, maar wellicht voor het oefenen zonder FPV prima. Ben je wel snel zat van voorspel ik :slight_smile: Je eindigt uiteindelijk sowieso op 4S 1300 of 1800 met C ratings tussen 45 en 75, zoals de meeste mensen hier :stuck_out_tongue: