Hallo, ik ben Henk

Ik ben dus Henk, 59 jaar jong.
In mijn jonge jaren had ik het illustere idee om een radiografische helikopter van een camera te voorzien en door middel van een beeldschermpje vanuit de heli te kunnen kijken.
Helaas de techniek was nog niet zover, alles was ongelooflijk duur, geen tijd en ook nog eens geen ruimte.
Dus…, na 1x heli, 2x vliegtuig, boot en auto er de brui aan gegeven.(model natuurlijk)
Nu is mijn tijd gekomen, ik heb tijd, ruimte, de techniek is er en nog mooier er zijn nu quad’s!!
Dit is helemaal wat ik altijd zocht.
Welke richting ik op ga weet ik nog niet, ik neig nu naar racen en/of freestyle.
Maar ik heb geen idee waar te beginnen, ik ken het jargon niet, er is een overvloed aan merken en materialen en moet de eerste schroef nog bestellen.
Ik ga jullie dan ook stalken met oneindig veel (natuurlijk ook veel domme) vragen.

henk

Hallo Henk!

Ook ik ben nieuw in dit forum en slechts enkele maanden bezig met FPV, dus ik ben niet de oneindige bron van wijsheid die je misschien zoekt.

Maar ik merk dat dit forum een injectie aan actieve leden nodig heeft, en mogelijk dat de wijsheid dan ook weer regelmatiger aanwezig zal zijn!

Inmiddels in mijn maanden FPV heb ik al aardig wat van mijn eigen problemen weten op te lossen dus mocht je ergens tegenaan lopen, heel misschien kan ik je dan helpen, dus stel de vragen vooral!

Maarten

hoi maarten,
volgens mij was het altijd: 2 weten meer dan 1.
en volgens mij is dat nog steeds zo.

mijn eerste vraag ga ik zo direct posten (fatshark en simulator en zo)

Henk

Ben benieuwd! Hoop dat ik je kan helpen!

:+1:t2:

Hoi Henk,

Ben ook nieuw in deze wereld en is inderdaad een overvloed aan keuze. Zelf heb ik twee kleine toestellen gekocht om het vliegen onder de knie te krijgen.

Heb de Emax TinyHawk 2 freestyle gekocht en Emax TinyHawk 2 gekocht om mee te beginnen.

Heb eveneens een nieuwe controller gekocht een Radiomaster TX16S, waar ik momenteel beetje problemen mee heb om de controllers correct in te plannen.

Groeten,

Simon

hoi simon,
helaas weet ik er ook niet veel van, en lijkt het erop dat netraam003 (maarten), jij en ik de enige zijn op dit forum.

maar daar waar ik kan zal ik mijn steentje bijdragen

groet
henk

@Simon

In ieder geval welkom Simon!

Hoi allemaal,

Bedankt voor de hartelijke verwelkoming. Nu beide toestellen heb ik actief gekregen. Ik denk dat ik via Emax de verkeerde dumpfile gebruikt heb in CLI.

Eveneens bij configuratie moest het aangepast worden van FRSKY X naar FRSKY D.

Goed dat er nog mensen actief zijn op dit forum om elkaar toch verder op weg te helpen!

Bedankt en vriendelijke groeten,

Simon