Hallo iedereen

Hallo,

Ik ben Nicolas uit Sint-Niklaas, België en ik ben nieuw in deze hobby.
Ik ben al vanaf het begin gefascineerd door multicopters maar heb hier nooit iets mee gedaan omdat ik alleen het speelgoed en de heel dure kende waar je normaal mee moet vliegen.

Onlangs leerde ik via youtube FPV racing en FPV freestyle kennen, en bij het zien van deze filmpjes begon mijn adrenaline te pompen.
Ik ben volledig verkocht en zoek hier zo snel mogelijk mee te beginnen.
Ik ben me er van bewust dat dit een dure hobby kan zijn om te leren, maar iedere hobby heeft zijn prijs en dit is echt DE hobby die ik nodig heb momenteel.

Ook ben ik me ervan bewust dat deze hobby op een veilige manier moet gebeuren, zeker omdat met deze beginnende hobby negatieve aandacht zeer slecht kan zijn. Ik zoek hier zoveel mogelijk informatie op te doen om deze hobby op een goede manier te leren.

Zelf heb ik enkel nog maar gevlogen met de Cheerson CX-10 en de goedkopere versie van de hema. Dit is niet te vergelijken met wat jullie vliegen maar het is een begin. :thumbup:
hiermee racen gaat me veel beter af dan gewoon wat rondvliegen, maar nu wil ik echt beginnen met fpv.

Graag leer ik meer bij van jullie op dit forum :slight_smile:
Groeten,
Nicolas

Welkom ook vanuit Brecht!
Als je volgende week zondag zou kunnen langskomen op Linkeroever (is niet ver van waar jij woont) waar een wedstrijd fpv wordt gehouden, zou je de racers ook life kunnen bewonderen. Als je het lief vraagt, zal je ook wel eens door zo’n bril kunnen turen. :thumbup:
Erwin
http://www.fpv-racing.nl/evenementen-31/fpv-race-event-12juli!!/

PS: heb mijn eerste stapjes gezet met de Blade Nano…

Prima quad om het vliegen een beetje mee onder de knie te krijgen, die Cherson. Ik heb het met een Hubsan X4 V2 geleerd, ook zo’n klein ding. Vlieg er nu ook nog wel eens mee binnen.

Welkom!

De CX-10 is ook de quad waar ik mee heb leren vliegen. Alles wat je ermee leert is direct toepasbaar op een racer. Ik vond de 250 rustig vliegen, zelfs makkelijker dan de Cheerson!

FPV is even wennen, maar zeker de moeite waard!

[member=242]Apex67[/member] Dank u, ik zal zeker eens langskomen. Ik heb deze dag wel al iets te doen maar ik kan in de voormiddag wel tijd maken om naar de training te komen kijken.

Kunnen jullie mischien enkele interessante artikelen, websites aanraden voor beginners?
En wat raden jullie me aan voor de volgende stap? iets goedkoper/simpeler om mee te beginnen oefenen, of toch beter beginnen met een deftige fpv racer?
Er is me al eens aangeraden om te beginnen oefenen met de Glimpse omdat dit niet te duur is, maar ik denk zelf dat ik hiervan wat teleurgesteld ga zijn en ik neig zelf meer naar de optie om in 1 keer deftig materiaal aan te schaffen.
Wat denken jullie hierover?

Groeten, Nico

Als je zelf gaat bouwen, moet je wel een beetje handig zijn met soldeerbout en zo. Op dit forum vind je al enkele bouwverslagen die je al op weg kunnen helpen. Ook kant en klare oplossingen zijn te vinden maar daar ga je dan uiteraard iets dieper voor in de buidel moeten tasten.
Voor verdere uitdieping van je vraag zou ik voorstellen dat je een nieuwe topic start bij de juiste subforum anders zijn we een beetje aan het afdwalen.

Erwin

hehe, ik had juist hetzelfde gedacht.

Nieuwe topic is HIER

Welkom hier op dit forum
:slight_smile:

Welkom Darth paljas!

Welkom! :slight_smile:

Zo te zien ben je al goed bezig, en ga je een leuke tijd tegemoed !
Er is inderdaad veel op Youtube te vinden maar Facebook is ook heeeel handig, als je ook een beetje Engels kunt.