Hallo allemaal!

Mijn naam is Sjors, 23 jaar oud en woon in Vorstenbosch (regio Uden en Veghel).

Luchtvaart heeft er bij mij al jaren in gezeten. Ik ben tien jaar geleden begonnen met zweefvliegen en doe dat nog steeds met veel plezier. Ik studeer inmiddels Mechatronica aan de Fontys in Eindhoven. Als je die twee combineert is het niet zo gek dat modelvliegen of in het bijzonder multirotors mijn interesse hebben gewekt :stuck_out_tongue:

Zo’n twee a drie jaar geleden heb ik mijn eerste quadcopter gebouwd van hout. Achteraf wou ik toen veel te veel voor wat mijn ervaring toeliet. Het ding was zwaar en slecht getuned dus vloog maar een paar keer en ging telkens kapot. Misschien dat ik hem binnenkort afstof en compleet opnieuw opbouw om er een cameraplatform van te maken, maar toen der tijd vond ik er niet meer veel aan. Nu ongeveer een half jaar geleden heb ik besloten toch maar weer een nieuw projectje te beginnen in de vorm van een zmr250. Na een hoop keren crashen (deze kan er wel tegen) en verbeteren vliegt ie steeds beter en worden mijn piloting skills getraind. Het blijkt maar weer dat zweefvliegen en helikopter/multirotor vliegen compleet anders is.

Hoe dan ook groei ik in de hobby en ben mijn arsenaal aan apparatuur en accessoires rustig aan aan het uitbreiden (wanneer er aan het eind van de maand geld over is). Ik zou graag samen met anderen zo nu en dan eens willen vliegen op mooie locaties, want nu is dat vooral mijn achtertuin waar ik dus niet veel plek heb, en op het zweefvliegveld. Aan wedstrijden ben ik denk ik voorlopig nog niet toe, maar wie weet wat de toekomst brengt. Het gaat mij vooral om de fun van het bouwen, ervaringen delen en gewoon plezier hebben. Ik woon dus in de buurt van Veghel en ben regelmatig in Eindhoven, en probeer via dit forum in contact te komen met mede-hobbyisten in de buurt.

(Ohja ik heb ook een 3d-printer dus wie nog motor beschermers, cameramounts etc. nodig heeft…)

Groeten van Sjors

PS: de foto’s volgen nog wel

Dit is wat ik standaard in de auto heb liggen. Ja er zijn inderdaad nieuwe antennes onderweg, die vorige chinese dingen gingen gelijk kapot. Ook komt er een Frsky inbouw module aan voor de 9x en een D4R-II ontvanger zodat ik wel bereik heb tot verder dan 200 meter. :wink:

Hallo Sjors,

Allereerst welkom op het forum! Tussen Oss en Eindhoven is MRO heel erg actief, met iedere week (ad-hoc) meetups met FPV racers van alle niveaus. We hebben gemerkt dat samen vliegen ontzetten leerzaam is en een goede manier is om snel handiger te worden in freestyle vliegen en racen. Mocht je een keer met ons mee willen vliegen, stuur me dan een PM.

Welkom. Ik ben ook zweefvlieger met een huis vol propellers :lol: