Groninger met F450

Ik stel me ook even voor, wel zo netjes. Ik ben Ralph, 25, software engineer uit Groningen. Ik heb recentelijk mijn DJI F450 uitgerust met een ImmersionRC set en een fatshark attitude gekocht. Het was niet mijn intentie om echt te gaan racen en acrobatisch te gaan vliegen. Meer om leuke dingen te filmen met de gopro er onder. Maar na een paar vluchten merk ik dat het laag vliegen tussen bomen en paaltjes door super verslavend werkt. Vandaar alsnog mijn aanmelding hier. Daarnaast vind ik veel van de filmpjes die gepost worden su-per-vet! Ik vrees voor mijn portomonee dat er op een gegeven moment ook een echte fpv-racer quad bij moet komen…

Ik hoop hier meer kennis op te doen over de techniek, misschien wat advies vragen over mijn gear als dat nodig is en filmpjes plaatsen als ik ze goed genoeg vind.

Hier direct maar een kleine impressie van mijn eerste serieuze vlucht, waarvan ik net snel een edit in elkaar geknoopt heb.

Het beeld wiebelt nog een beetje, gezien de demp-rubbertjes die ik heb wat te zwak zijn voor mijn zware gopro+mount. Stuggere dempertjes liggen ondertussen al klaar om te proberen.

Mooi Ralph!

Ik ben ondertussen zelf bezig met de bouw van mijn eerst FPV racer… de Blackout B330. Hele uitdaging moet ik zeggen.
En ja, dat gaat je geld kosten!

Thnx Royce!

Van de Blackout frames heb ik wel eens wat gezien. Veel werk om alles bij elkaar te zoeken lijkt me. Weet niet of mijn skills daar goed genoeg voor zouden zijn, maar zal wel tof zijn als ie dan uiteindelijk vliegt!

Volgens mij heb je anders al genoeg ervaring met een F450 en FPV setup. Komt allemaal op hetzelfde neer uiteindelijk…

Welkom op het forum. Kek filmpje :smiley:

Mooie vliegplek heb je daar, heb er zelf vroeger met lijnzwevers gevlogen. Misschien een keer samen vliegen?

Zeker, kwam ineens in me op om daar heen te gaan afgelopen zondag. Zijn nog veel meer opties daar, zoals oude tank-grachten en zo. Ik ben op zondag middag nog wel eens bij mijn ouders in Rolde, dus als het binnenkort op zondag mooi weer is, kom gerust mee vliegen op het balloërveld. Lijkt me tof om eens een echte race quad in actie te zien.

Ok, lijkt me zeer leuk. Als je zin hebt kun je een rondje doen met de mini-H… :smiley:

Tof, dat wil ik wel eens (voorzichtig) proberen. We overleggen wel via PM als de voorspellingen een keer goed zijn komende weken.

Wat ik me wel bedacht is dat het balloërveld een beschermd natuurgebied is. Zou quadcopter vliegen daar wel toegestaan zijn? Ik post die vraag wel even op het daarvoor bedoelde board…