Groeten uut Zeeuwland

Alweer een forumlid erbij. Ik lees al een tijdje op de achtergrond mee op dit forum. Ik kan nu een aardig rondje vliegen en besloot om mede racers te ontmoeten. Dan zal dit de plek zijn waar ik moet beginnen denk ik.
Met provincie Zeeland als thuisbasis.

Vlieg al jaren fixed wing. Ook FPV. De uitdaging om zover mogelijk te komen. Helaas gooide nieuwe regelgeving roet in het eten. Gezien ik geen boetes of inbeslagname van m’n apparatuur wens, ging ik opzoek naar wat anders. Toen kwam ik een QAV250 tegen en ik was verliefd.
Na heel veel oefenen (73 props and counting) kan ik er redelijk mee overweg. Nog wel met roll en pitch rates van 0.2 maar goed, klein beginnen.

Tot snel!

Quint

Welkom! Wist je dat FPV racen onder dezelfde wetgeving ook niet is toegestaan? Je moet namelijk constant zicht houden op je toestel en dat gaat moeilijk met een videobril op. Toch denk ik niet dat hier streng op gecontroleerd word. Toen ik ooit met mijn fixed wing fpv aan het vliegen was kwam een agent bij me staan en zei dat het een leuke hobby was en vertrok weer.

Haha, ja dat is waar, maar denk ook dat de meesten niet weten hoe het precies zit.
Met het racen hou ik het dan toch wat meer binnen de regelgeving ;D