Groeten uit Den Bosch

Hoi Hoi,

Mijn naam is Ronny Venrooy, 35 en woonachtig in Vught.
Na een Quadcoptertje (3 weken terug) gekocht te hebben bij het kruidvat voor mijn dochter van 5, moest papa het
natuurlijk als eerst uitproberen met als gevolg dat de accu leeg was voordat mijn dochter de remote in handen kon krijgen :lol:
Behoorlijk snel kocht ik er een voor mezelf (Hubsan h107D zoiets…) omdat ik meer een type ben om lekker te racen ipv luchtfoto’s te maken etc. Deze viel een beetje tegen qua accuduur, afstand en 4 AA bat’s die al 50% leeg waren na 3 keer te hebben gevlogen.
Aangezien ik geen verstand heb van alles op het gebied van RC, besloot ik een fatsoenlijke ARF te kopen.
Mijn vrouw zag de bui alweer hangen, want als Ronny iets koopt… moet het natuurlijk weer goed spul zijn ;D :thumbup:
Nu zit ik met een TBS vendetta + dx6i en FS HD V2… erg leuk allemaal … maar instellen ho maar.
Dus ik denk, ik ga mezelf aanmelden bij een forum om informatie te vergaren van ervaren mensen op het gebied van Coptertjes…
En ik weet niet of het wel geplaatst is, maar mijn eerste vraag is gelijk het volgende:
Bij het instellen van de vendetta vraagt hij in de laatste stap een flight modus knop in te stellen die 3 standen heeft.
Enkel heeft mijn DX6i maar 2 standen, met als gevolg dat hij het instellen niet kan voltooien, en ik met ACRO (standaard) mode vast zit… :’( Is hier een oplossing voor ?

Groeten uit Den Bosch

Je hebt geen oplossing nodig… Acro is the way to go!

Maar serieus, iedereen vliegt Acro. En iedereen die eerst Level vliegt, vraagt zich sterk af waarom ze zo lang in Level zijn blijven hangen.
Verder heb ik geen oplossing voor je ‘probleem’ helaas…

Level is overbodig. Met de nieuwste betaflight is het vliegen met acro zoveel makkelijker dan een jaar geleden dat je dat binnen een weekje onder de knie kan hebben. Vooral als je FPV vliegt zit je met level meer tegen de FC te vechten dan lekker te vliegen.

Welkom! Je kunt je probleem oplossen door je vendetta aan cleanflight te hangen en handmatig de modes instellen op een tweepositie switch. Ik zit regelmatig op de pettelaarse schans te vliegen, misschien tot ooit :wink:

Wat Maxim zegt :slight_smile: je kan een soort van custom mix maken met de switches in beta/cleanflight. Zo kan je ondanks dat je maar 2 standen hebt op 1 switch met een ander switch toch combinaties maken. Je moet natuurlijk wel goed onthouden wat wat is maar dat komt vast wel goed.

Kijk maar eens hier vanaf 3.35

Maaruh als Ronny toch goed spul wil ha ha :wink: kijk eens naar een Taranis.

Stond er hier ook 1 te koop zag ik

Bedankt voor de reacties!

[member=315]Schiksie[/member]

Ik zocht een goede beginners zender voor om en nabij de 100 euro.
Mij werd verteld dat de dx6i wel voldeed voor een beginner, voor een langere periode.
Heb ik een verkeerde keuze gemaakt ? :frowning:

Laat je niet gek maken door de Taranis boys he. Je kunt prima zonder die zwoele stem.

Ha ha tja Taranis boys of niet…ik heb echt al wat zenders gehad ( DX8, 9XR, Devo) maar vind de Taranis echt de beste zender tot nu toe ! Niet alleen het gebruik maar ook hoe hij in de hand ligt. Dat daar dan leuke features als zwoele stemmen en telemetry bijkomen is natuurlijk een plus punt !

Tja wat is verkeerde keuze…iedereen die begint wil het vaak zo goedkoop mogelijk houden…maar achteraf krijg je daar ( net als ik) spijt van en had je inderdaad 100 euro kunnen besparen.

Ik vind het een heel vervelende dame. Een paar van die grieten bij elkaar en ik denk niet dat ik het daar leuk vind vliegen hahaha.

Die dx6i is volgens mij een prima zender had ik moeten zeggen.

Hobby’s kosten geld heren en soms koop je iets waar je later spijt van hebt. Da’s een leerproces, langzaamaan gaat je dat steeds beter af, en ja, ik spreek uit ervaring :smiley:

P.s. ik heb een pesthekel aan de Taranis, rampenapparaat.

Goeiendag!

Kom zelf uit Schijndel en vlieg daar regelmatig (2-3 keer per week) met [member=921]Barthel[/member]

Heb zelf mijn drone gebouwd en ook begonnen met een wat goedkopere Flysky th9x. Nu toch maar een taranis gekocht, toch een hoop meer functies en vooral telemetry wat ik gebruik.

Zoals de rest zegt kunt je met Cleanflight je remote wel instellen. Pak je 2 verschillende knoppen of je pakt alleen acro en horizon om bijvoorbeeld te oefenen. :slight_smile:

Mocht je ooit mee willen vliegen met ons, dan stuur me maar een bericht. We hebben afgelopen week een aantal poorten gebouwd om te trainen 8)

Gr. Roy

Lijkt me tof :slight_smile:
Maar ik zal eerst maar eens proberen dat kreng aan de praat te krijgen…
Ik kreeg het voor elkaar om acro en angle mode in te stellen :clap:
Ik had mijn zenders"travel adj" ingesteld op 125% (dit was blijkbaar nodig om de quad te armen)
Ik zet mijn travel adjust van 125% terug naar 100% op mn dx6i want ik dacht dat hij dan minder fel zou zijn …en ineens doet hij niks meer…
Ik zet alles terug op 125% en hij doet nog steeds niks :lol:
Dunne poep krijg ik ervan!