Gravity 250-22 Fossils Stuff

Aangezien mijn geliefde club binnenkort sluit en de Belgische wet enkel toestelletjes < 1kg toelaat (buiten clubverband en zonder dure examens) ben ik vandaag begonnen aan een nieuwe kleine quad waarmee ik in principe “overal” mag vliegen.

Het is de Gravity frame van Fossils Stuff geworden, in de versie 250-22. Het frame bestaat uit welgeteld 2 delen, top en bottom. Tezamen wegen die 170g. De fabrikant uit de UK garandeerd dat het niet stuk te krijgen is, zoniet vervangt hij je frame als het door beschadiging niet meer vliegbaar is. Ik ben benieuwd! De ruimte binnenin is beperkt, maar er is wel over nagedacht. Oorspronkelijk bedoeld voor een Naze32 FC, maar ik plaats er een SPracing EVO in. Dat komt met de haakse (90°) connectors en USB ook uit in dit frame, andere FC kunnen misschien wel voor problemen zorgen.

Hier alvast de eerste foto’s.

vind persoonlijk zijn 180 versie mooier, maar ben benieuwd hoe deze bevalt…
ik wil binnenkort, of mijn ZMR Elektronica omzetten naar een nieuw frame of er een frame bij… twijfel nog over een Armattan of de gravity 180…

ben benieuwd wat jij hiervan bouwt :wink:

Zoek me nog een goede maar kleine VTx, de ImmersionRC 600 mW is veel te groot voor dit frame. Misschien de TBS Unify, al las ik veel bad comments en zag ik er ook veel reeds doorverkocht op RCG.

Vandaag de headers op de SPRacing EVO gesoldeerd en de BLE BT module aangesloten op UART1. Met Mobile CF op een iPad mini kan ik nu alles instellen, wat een prachtige app toch!

De BT module komt net achter de PDB te zitten, zo ver mogelijk van de Rx en VTx.

Hoe sluit je die Bluetooth module precies aan op de UART Arach?

Ik heb dezelfde PDB!

Frits

Hi frits,

Ik veronderstel dat je FC bedoelt en niet PDB? Verder gewoon de Tx van de UART naar Rx van de BT module en omgekeerd. 5V nam ik van UART3, maar kan ook van een lege ESC aansluiting of zo. De UART pinnen vind je naast de SD card.

In CF de setting MSP op de gebruikte UART kiezen en de baudrate laten overeenstemmen, desnoods met een FTDI aanpassen via AT command AT+BAUD8.

Vandaag het gaatje voor de LiPo balancer plug aangepast zodat het niet enkel tot doel heeft de balancer cable van de schroeven weg te houden maar ik het ook voor telemetry via de Jeti LiPo guard module kan gebruiken.

Uiteindelijk besloot ik om de balancer stekker toch niet op de voorziene plaats te zetten omdat hij de USB aansluiting teveel belemmert. Ik plaatste de header pins op het dakje.

Vliegt erg lekker met standaard PIDs, wel rates ietsje omhoog.

Enige minpuntje dat ik kon vinden is dat je de motors door de rand rondom moeilijk kan vasthouden om de props aan te schroeven. Maar ze zijn natuurlijk wel goed beschermd zo!