Gopro+ Kabeltje

Hallo,
Ik wil graag met mijn GoPro+ een fpv systeem maken alleen dat moet je zelf bouwen. Nu vraag ik mij af of dit kabeltje:
Airy GoPro HERO 3 / 4 Video Cable
In mijn gopro+ kan en het ook doet.

Christiaan

Gopro voor FPV is een slecht idee, teveel lag om lekker te kunnen vliegen.

Daarom wil ik het ook via dat kabeltje doen dan is er vrijwel geen delay

Je hebt een analoog signaal nodig voor FPV. Elk digitaal signaal is te traag. Maar omschrijf eens wat je precies van plan bent. Want op zich is het een goed voornemen om een camera en gewicht uit te willen sparen. Tenminste, ik neem aan dat dat de reden is. Maar het is niet voor niets dat iedereen nu met aparte FPV- en Action cam vliegt.

http://www.helipal.com/boscam-5-8ghz-fpv-system-500mw.html dit ben ik van plan

Ok. Het antwoord op de vraag of die stekker past en of het gaat werken is ja. Dat is een mini-usb toch? En bedoelt om in de GoPro 3/4 te steken. Maar dit gaat voor serieus FPV echt geen succes blijken. Volgens de omschrijving kan het. Maar ze noemen het ‘for Aerial Filming’. Daar bedoelen ze een of ander traag vliegend drone-platform mee lijkt me zo. Geen racing quad en geen 3D heli. De vraag is of een GoPro in realtime een videosignaal zet op die kabel die in de USB zit. Ik denk dat dat signaal minstens een keer van analoog naar digitaal omgevormd wordt en daarna weer terug naar analoog waardoor er altijd vertraging geïntroduceerd wordt.

Wat [member=407]Marijn[/member] opmerkt klopt, de delay (lag) in de gopro is te groot om iets anders dan hoveren en fotograferen mogelijk te maken. Het stekkertje zal best passen en werken maar het gaat aanvoelen alsof je dronken aan het vliegen bent. Verder is het systeem wat je linkt nogal oud en achterhaald. Er zijn tegenwoordig veel kleinere videozenders te krijgen die makkelijker in te bouwen zijn. Zoiets werkt uitstekend en is een factor 4 kleiner. Bovendien staan de boscams er om bekend dat ze minder zuiver uitzenden en storen op andere naastgelegen kanalen. Niet een probleem als je alleen vliegt maar als je met anderen vliegt krijg je er een hoop commentaar op.

Hopla, gelijk weer lekker naar 600mw verwijzen [member=250]jaimevisser[/member] :lol:

Die lag is idd niet te doen met racen. Zelf twijfel ik nog om het USB kabeltje te gebruiken om de camera mee te voeden…Dan kan de batterij er uit en scheelt het weer een kleine 20 gram. Enige is dat het systeem daardoor wel kwetsbaarder wordt.

@walterkort, TS was naar een 500mw zender aan het kijken, deze zit daar het dichtst bij. Ik ga er van uit dat als hij een 600mw zender wil gebruiken hij over de benodigde HAM licentie beschikt.

De batterij van m’n (nep)GoPro weegt 16 gram. Het kabeltje, een mirco-mini usb van 15cm weegt 8 gram. Dat kabeltje is nog te kort omdat de aansluiting op een GoPro links zit en op de FC meestal rechts. Meer dan 8 gram kun je dus niet besparen. Misschien dat de accu van een echte GoPro een stuk zwaarder is? En ben je dan van plan om die kabel zelf te maken? Want die stugge stekkers die ik heb zijn ook geen succes. Dan moet er aan beide kanten een stekker met een 90 graden hoek komen. Die kabel heb ik nog niet gevonden.

Ik heb het nog niet geprobeerd maar dit kabeltje heb ik liggen. Daar kan de helft vanaf geknipt worden aangezien die videotransmissie niet nodig is. Mijn weegschaaltje hier is niet bijzonder nauwkeurig bij de eerste 5 gram…hij registreerde iig niks toen ik het kabeltje in z’n geheel erop legde…dus dat kan weldegelijk winst opleveren.

Nu zou het zelfs ook nog kunnen om het klepje van de batterij eraf te laten…scheelt ook weer een paar gram. Misschien hebben die paar grammen niet direct veel invloed op het vermogen van de quadcopter, balans is ook een dingetje dat telt, toch.

Dat is zeker een geschiktere kabel dan die ik heb. Ik schat dat die zo’n 2 a 3 gram zal wegen. Wat weegt de batterij van je GoPro precies? Want meer dan 20 gram lijkt me toch wat hoog ingeschat. Je zou zoals het lijkt inderdaad zo’n 12 gram moeten kunnen besparen. Op dit moment zit ik te wachten op titanium schroeven, en daarmee ga ik minder gewicht besparen verwacht ik.

Ik heb geen gopro maar een xiaomi yi. Die batterij weegt 19 gram.

Die batterij is idd een stukje zwaarder. Als je 16 gram kunt besparen is dat wel de moeite waard lijkt me. Dat kabeltje ga ik ook maar eens proberen.