GoPro camera op nieuwe frames Dquad

Hallo jongens!

Hebben jullie je regelmatige check al gedaan op multirotorparts? Zojuist zag ik dat Dquad 2 nieuwe frames gaat uitbrengen. Namelijk de XT190 en de LRX 5" VERSIE. Ook deze keer weer mijn complimenten voor de kwalitatieve en robuuste look!

Nu zat ik al een tijdje te denken om een soortgelijke frame te kopen als de XT190. Alleen waar ik mee zat was dat het dan moeilijker gaat worden een GoPro-camera op de quad te monteren. Ookal heeft de XT190 de mogelijkheid een Session via een 3D-geprinte behuizing te monteren gaat mijn voorkeur toch naar de HERO uit. Die heb ik bovendien al. Daarom zoek ik een tussenweg tussen de Reflex en de XT190.

Dus keek ik met veel blijdschap naar de LRX frame. Want ik zag dat de FPV-camera behoorlijk goed in een hoek gezet kan worden met daarbij genoeg speelruimte voor je componenten. Mijn volgende vraag:

Hoe ga ik mijn GoPro Hero 4 netjes en degelijk monteren op dit mooie frame? Komt daar nog een bevestigingsplaatje voor of iets dergelijks?

Begrijp ervan dat een Gopro beter gedragen wordt op 6" props, voor montage werkt een wig vorm sterk foam met strap vaak goed, en is ook weer dempend, klinkt ook logisch :slight_smile: een Mobius of Runcam2 is misschien weer beter voor 5" en 4", op deze frames zitten dan ook vaak Mobius “sized” “on-top” plates, die dan met holle ton achtigerubbertjes op de top plate vast, maar vaak niet onder een hoek, de IniMini heeft wel een leuk voorbeeld voor dat, maar vaste hoek.

Ik moet zeggen dat een GoPro 4 op mijn Dquad Reflex geen problemen oplevert hoor! Hooguit dat hij in de bocht ietsje meer moeite moet doen.

Inderdaad een bandje met wat foam zou een goede “fix” zijn. Als ik naar het LRX frame kijk, dan neig ik de sleuven voor de battery-strap te gebruiken voor de Gopro en de Lipo onderop het frame vast te binden.

Zou dit een goede oplossing zijn?

Er zit idd een mogelijkheid voor een strap. Ook Is er een stl file beschikbaar voor een HD cam mount. Deze kun je hier downloaden http://www.dquad.nl/manuals.html.

Deze constructie “kraakt” niet de topplate bij een crash ? Brengt ook extra gewicht met zich mee, voor een 4".
Wel een handige mount.

Als je je FPV-camera nu op 60 graden zet, heb je dan niet het probleem dat de HD-cam in beeld krijg? Of is daar de Hero 4 smal genoeg voor?

Volgens mij dient deze HD cam-mount wel als extra stevigheid hoor. Extra draagvlak zou ik zeggen.