GOGBOT festival - Zombie Arena Drone Race

Van 8 tot en met 11 september presenteert het GOGBOT festival een audiovisueel spektakel van de nieuwste kunst, muziek & technologie en transformeert de binnenstad van Enschede tot een cyber-punkkermis. Vier dagen en nachten lang zijn er baanbrekende installaties, performances, tentoonstellingen, lezingen en feesten met betrekking tot de invloed van technologie op de huidige samenleving, met dit jaar als thema ‘Post-Singularity’.

Op de Oude Markt in Enschede verrijst een heuse Zombie Arena: een immersieve post-apocalyptische wereld waarin zombies en machines de macht hebben overgenomen. Race jezelf met Micro race Quads naar de eerste plek tijdens de Drone Races GOGBOT-style. Zelf vliegen, en voelen hoe het is om als een insect tussen de zombies door te jagen?
Kijk hier hoe je mee kan doen
2016.gogbot.nl

Ik zie zo 1-2-3 niet op de website waar ik de info kan vinden…

Onder program :slight_smile: maar zo te zien gaat het om micro’s

DRONE RACING
DRONE RACE / TECHNOLOGY
Stap uit je lichaam en vlieg rond als een insect in de Zombie Arena op GOGBOT Festival!

Technologie ontwikkelt snel, verandert de wereld om ons heen en hoe we die wereld ervaren in een razend tempo. Zo geven we onze zintuigen hulpstukken waarmee we de andere kant van de wereld live kunnen zien, of dingen die al lang geleden zijn gebeurd. Niet alleen bijzonder om te zien, maar vooral ook om te beleven.

Hoe zou het zijn om een zintuig compleet los te kunnen koppelen van je lichaam, en rond te vliegen alsof je zelf een insect bent? Het klinkt futuristisch, maar is al werkelijkheid! En nog opmerkelijker: het is geen geheim overheidsproject van miljarden, maar gewoon met hobby-elektronica die je in een middag zelf in elkaar kan knutselen.

Zelf vliegen, en voelen hoe het is om als een insect tussen de zombies door te jagen? Race jezelf dan naar de eerste plek met de Micro race Quads tijdens de Drone Race!

Gisteren nog niet :wink:

Maar ik mis nog een boel praktische info.

Tiny whoop, :!:
Ik wil eigenlijk ook wel even vliegen met de mijne als dar mogelijk is.

Is er meer animo voor een Tiny Whoop meet? We willen zelf een aantal beschikbaar stellen voor het publiek om de ervaring te delen en de hobby te promoten. Hoe meer whoopers hoe meer feest natuurlijk!
Helemaal als je ook bereid bent om het publiek te laten zien wat de hobby inhoudt (show and tell, zeg maar).

Ik ben al een tijdje bezig om dit op te zetten, maar de specifics zijn nog niet rond. Ik bel vanmiddag met Vlad om e.e.a. glad te strijken.

Update:
Vlad van FPVisionary helpt ook mee met de organisatie. Ik zal me verder voornamelijk bezighouden met alles wat achter de schermen geregeld moet worden. Vlad verzorgt de Tiny Whoop meeting voor iedereen die met zijn eigen Whoop door de zombie arena wil crossen.
De komende tijd zullen we updates blijven geven over wat er te verwachten valt qua locatie zodra er meer vaststaat.

Ben benieuwd,
Wordt wel kort dag en geen mogelijkheden tot opgeven voor deze Tiny Whoop meeting :stuck_out_tongue:

Door een strak tijdschema dat weekend hoop ik dat het niet 1 moment is om te vliegen maar gewoon doorlopend de gehele 3a4 dagen.

Cool, ben ook benieuwd. Super initiatief! :thumbup: