Goedemiddag! Zal me even voorstelen

Hallo allemaal,

Korte omschrijving over mezelf:
Roy Keetels
Woon in Schijndel
26 jaar oud

Hier mijn verhaal:

Ik ben compleet nieuw in het FPV racen, maar wel meteen met beide benen erin gesprongen.
Een goede vriend van me heeft me een beetje aangestoken in het hele FPV verhaal.

Zelf ben ik redelijk goed met het solderen / programmeren etc etc, aangezien ik mijn eigen computerwinkel heb in Schijndel. (www.it-ok.nl) Hier maak ik op dagelijkse basis smartphones, tablets, laptops, computers en alles wat daarbij hoort.

Was een keer mee gaan kijken naar zijn drone en was meteen verkocht.
Heb op internet een beetje rondgekeken naar verschillende onderdelen en kwam zo ook bij de lijst van Wouter Kort terecht.
https://www.walterkort.nl/drone-racing-boodschappenlijst-v3-epiquad-dys-se2205/

Na enkele dagen rond zoeken kon ik het niet meer laten en heb meteen alles besteld, dit was mijn lijst:

• Eachine EV800 (begin met een goedkopere, de fatshark komt later wel, als ik wat beter ben :))
  • Eachine CCD 700tvl 148 Degree Camera Lens w/ 5.8G 200mW FPV Transmitter
  • Upgraded FlySky FS-TH9X 2.4G 9CH Transmitter With FS-R9B RM002 Mode 2 (taranis bestel ik volgende week, wil toch een betere hebben uiteindelijk)
  • GEPRC FPV GEP210 210MM Carbon Fiber Frame Kit Mini Quadcopter with PDB QAV250 (werd niet aangeraden voor beginners, achja :P)
    -One Pair DYS SE2205 2300KV 3-5S Racing Edition Brushless Motor for 180 210 220 FPV Racer
  • New DYS XM30A mini ESC Electronic Speed Controller For High KV Power
  • Giant Power Dinogy 1300mAh 14.8V 4S 65C LiPo Battery For RC Airplane Multicopters (+ 1500mah om te testen)
  • FrSky D4R-II 2.4G 4CH ACCST Telemetry Receiver Naked
  • FrSky DJT-JR 2.4GHz Transmitter Telemetry Module
  • Upgrade NAZE32 F3 Flight Controller Acro 6 DOF/Deluxe 10 DOF for Multirotor Racing

Zo kom ik een heel eind.

Het bouwen was echt niet makkelijk, er is zo weinig ruimte in die GEP210, alles moest direct op de FC gesoldeerd worden.
Na het bouwen eindelijk aansluiten op de accu, POEF, rookwalmpje, maar alles werkt(e) nog.
Totdat ik hem ging testen zonder usb aangesloten te hebben, toen werkte hij niet meer, was toch doorgebrand.
Had geen zin weer 2 weken te gaan wachten op de die F3, dus maar een Flip32 besteld bij ftec-shop.
Was netjes de volgende dag binnen, dus ik kon weer verder met bouwen.
Eerst weer alle pinnetjes van de FC gesoldeerd, zodat hij netjes in de kit past. Ziet er super strak uit!
Alles werkt nu perfect, hij vliegt echt als een engeltje (denk ik, heb nog niet veel andere geprobeerd)

Nu wil ik volgende maand een taranis gaan kopen, omdat deze toch te gelimiteerd is, mbt knoppen programmeren enzo.
De bril van eachine bevalt me nog prima, echt zuiver helder beeld. Misschien in de toekomst een fatshark aanschaffen, die is toch wel een stuk kleiner dan deze bril.

Ik zal wat foto’s toevoegen van mijn 1e build.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, en of jullie misschien wat tips hebben qua instellingen in cleanflight zodat hij nog stabieler zal gaan vliegen.

Op of aanmerkingen hoor ik graag!

Groetjes, Roy

Goed bezig Royke! Binnenkort samen een vluchtje maken :wink:

Gaan we zeker doen![emoji2]

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

welkom Roy

Mooi spul en eindelijk eens wat foto’s in een voorstel topic :slight_smile:

Welkom!

Mijn eerste camera was na 3 keer crashen kapot. Dus nu eentje die wel in het frame past met wat meer bescherming. Soort van dempertjes onder aan de poten gemaak, voor wanneer ik op steen moet landen. En een setje nieuwe antennes [emoji2]

Misschien wel een overbodige tip: niet landen op asfalt of steen :D.

Ja thanks haha. Maar nog niet alles gaat precies zoals ik in m’n hoofd heb haha. Ben nog druk aan het oefenen :wink:

Maar in het gras landen gaat precies al wel goed aan de kleur van je quad te zien :thumbup:

Ik probeer altijd op mijn matje te landen als ik in hoger gras vlieg haha, dus je kunt wel zien dat dat altijd super gaat :silent:

Nog wat kleine aanpassingen aan de antenne en wat kleur toegevoegd. Ook heb ik een Bluetooth module erin gemaakt, zodat ik niet elke keer de onderkant eraf hoef te halen om de usb kabel aan te sluiten [emoji3] Denk dat ie nu wel klaar is, op wat PID tuning na [emoji1]