Goede muziek in youtube filmpjes?

Ik heb al eens via youtube zelf van die gratis no copyright music in mijn filmpjes gezet, maar dan wordt er ook reclame in mijn filmpje geplaatst en ik zou graag wat betere achtergrondmuziek voor mijn filmpjes willen.

Nu zie ik toch op youtube filmpjes waarin bekende wel gecopyrighte muziek voorkomt.
Zoals slipknot en system of a down in [member=142]MetallDanny[/member] zijn filmpjes. Deze muziek wordt er met eigen bewerkingssoftware opgezet, dit weet ik wel, maar wat moet je doen om in regel te blijven met youtube en de copyrights?

Ik kan heel goed opnemen zonder veel verlies
als ik youtube aanzet en ik record dat .
als ik dat gebruik kan het wel
en als je het origineel gebruikt niet .
in orgineel zitten stukjes info ,zodat youtube weet dat het origineel is .
als je het record zelf is die info eruit .
:slight_smile:

Ja, maar op deze manier is het eigenlijk niet toegestaan, ik dacht dat er manieren waren om deze muziek legaal in youtube filmpjes te zetten, maar ik vind alleen uitleg terug over hoe die gratis muziek te gebruiken.

Als je ziet wat de Politiek tegenwoordig doet .
Wat niet is toegestaan .
Doe ik ook lekker wat niet is toegestaan !!

Waarschijnlijk wordt er niet heel snel echt een probleem van gemaakt, maar ikzelf hou me gewoon aan de wet waar dat mogelijk is. Als je filmpjes duizenden kijkers trekken krijg je misschien wel gezeik. Zolang het kleine blijft is het voor BREIN niet kosten effectief om aan te pakken.

Public domain/creative commons zijn goede zoektermen als je wat legaals zoekt.

ik gebruik vaak de muziek van een vriend van me

al zijn muziek staat er ilegaal op op youtube .
Hij is een internetter van het begin .
en vind dat alles gedeeld moet worden .
Hij heeft zijn royalties al gehad .
ik heb persoonlijk toestemming van hem .

dit is mijn nummer :slight_smile: gemaakt door vincent .
mijn stem hoor je hier in .

ik pak ook vaak backing tracks en zing zelf iets in .

Ik heb een filmpje gemaakt in windows movie maker met achtergrond mp3 die ik gekocht heb in google play store (slipknot - before i forget)
Ik heb het filmpje ge-upload, we zullen wel zien wat Youtube hiermee doet ;D

(Ik ga het filmpje hier nu ook niet plaatsen, wie het wil zien ik heb het net in Mini FPV Vids topic p22 geplaatst)

Ik krijg alleen gezeik als ik bij filmpjes met muziek erachter het knopje “inkomsten genereren” aanvink.
Aangezien dit toch niet mag (Baat, dan val je onder commerciele piloten) heb ik eigenlijk geen problemen met muziek achter filmpjes :slight_smile:

Er zijn ook wel sites met rechtenvrije muziek met vaak leuke beats :wink:

Filmpje met muziek staat nu al even online, en het is er nog niet afgehaald door youtube.

In mijn filmpje komt nu wel reclame van de groep.

Ook staat nu onder het filmpje
Muziek : slipknot - . . .

Denk dus dat je gewoon achtergrondmuziek mag plaatsen zolang dit niet voor commerciële doeleinden is ofzo.

sommigen muziek mag je gebruiken als je maar in youtube zegt dat al credit naar hun gaan .

ik gebruik vaak deze muziek :slight_smile:

https://www.youtube.com/results?search_query=lion+riddims

ook lekker om te jammen
je mag zelfs inzingen recorden op youtube zetten .
als je maar zegt dat muziek van hun afkomt .

deze heb ik zelf ingezongen,en verzonnen wonderwall oasis :slight_smile:

Met een evenement mag jij optreden in de pauze :slight_smile: klinkt beter als de kat van de buren.

IK HEB HET GEVONDEN!

Mijn eerste filmpje met achtergrondmuziek van slipknot werd niet verwijderd, maar er werd wel reclame in geplaatst door youtube.
Nu had ik een 2de filmpje ge-uploaded met muziek van rammstein erop, en dit werd na een uur al geblokkeerd door youtube vanwege copyright bla bla bla…

Nu kan je op https://www.youtube.com/audiolibrary/ad_supported_music opzoeken welke liedjes je kan gebruiken in je filmpjes. Bekende groepen enzo, als je dan op de titel van het liedje klikt kan je ook zien in welke landen deze muziek niet toegelaten is en of er dan advertenties getoond worden in je filmpje.

Eens je dit weet, ben je altijd op de hoogte van de legaliteit van je achtergrondmuziek.
:wink:

Zo doe ik het al een tijdje, werkt goed! Scheelt je weer opnieuw editten!