Goede LiPo's en lader?

Ik ga een EMAX nighthawk 250 kit van quadcopterenzo bestellen voor mijn eerste build, dus ik moet nu ook nog lipo’s en een lader aanschaffen.

Zijn deze lipo’s geschikt voor mij?
En is deze lipo-lader goed?

Ken hier nog te weinig van en ik wil zeker zijn dat alles wat ik ga kopen zeker compatibel is :wink:

2200 mah is aan de zware kant (gewicht) maar prima vliegbaar. De meesten zullen echter rond de 1800 adviseren. Let er ook op dat een hogere C rating betekent dat je motoren meer power kunnen vragen aan de accu, 25c is wat aan de lage kant.

Die Imax lader werkt prima, maar ik zou de DC-4S bij hobbyking aanraden. Voor minder dan de prijs van een enkele B6AC heb je er twee stuks plus twee adapters (of 4 zonder de adapters). Voordeel van de B6AC is dat je batterijen sneller kan laden, met meerdere DC-4S laders kan je echter meerdere batterijen tegelijk laden. DC-4S is ook makkelijker in het aansluiten aangezien deze alleen de balance stekker nodig heeft en voor 2/3/4S ieder een aparte aansluiting heeft waar de andere batterijtypes niet in passen.

Die speelgoedladertjes zou ik niet aan beginnen.

Dan altijd nog zoiets: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__64345__Turnigy_Accucel_6_80W_10A_Balancer_Charger_LiHV_Capable.html

Voor de accu deze eens doorlezen:

Ik zelf heb mijn IMAX bij Banggood.com besteld. rond de €30 samen met een balancing board. Werkt perfect. Kun je 6 batterijen tegelijk opladen

Ok, dan voor de lipo ben ik beter af met deze lipo???

of is die 1400mAh nog wat weinig? vind niet direct een van rond de 1800

Die 1400/1800 zegt alleen wat over je vliegtijd. Met een 1800 vlieg je dus wat langer.
De ontlading, C-waarde, is het belangrijkst. Die bepaald hoeveel Ampere je motor kan/mag trekken.

1.4A x 40C = 56A 56A / 4 motoren = 14A per motor. Dat is wat die Lipo kan leveren continue.

Ok, ik ga voor deze kiezen denk ik dan:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19120__Turnigy_nano_tech_1800mah_3S_65_130C_Lipo_Pack.html

Beter?