Glasvezel frame of toch maar niet?

Ik ben een beetje aan het kijken wat ik zoal kan krijgen om zelf een qcoptr te bouwen. Nu zie ik dat er naast de carbonfiber ook fiberglass frames te krijgen zijn. Ik begrijp dat deze zwaarder zijn en minder stevig, maar vroeg me af wat er nodig is om zo’n ding stuk te krijgen. Ben voorlopig nog niet van plan met 50 tegen een boom aan te vliegen, valt het mee hoe snel het stuk gaat dan?

heb in 2014 ook eens met een glasvezel frame gevlogen (slotracer frame)

ik denk dat het sneller breekt als het zo koud als nu is … viel op zich best mee (in de zomer)
maar toen lag de snelheid ook vele malen minder eigelijk

iedereen vloog toen nog op 3S :stuck_out_tongue:

En het prijsverschil is tegenwoordig bijna verwaarloosbaar als je wat goed zoekt…

Ja het scheet maar 20 a 25 euro, maar voor een hele nieuwe build tellen dat soort beetjes per onderdeel toch vrij snel op. vandaar dat ik het toch overweeg :wink:

Als eerste quad kun je het rustig proberen… Er gaan toch nog veel meer frames volgen in je collectie.
Dat krijg je als je begint aan deze hobby :wink:

Indien je een ZMR zou kiezen, zou ik toch voor de cf kiezen. Heb volgende quads in glasfiber:Flip 260 en g10 black out en ook twee carbonfiber ZMR framepjes, ge moet eens raden welke nog volledig intact zijn na al onze mishandelingen… :stuck_out_tongue:

hoe vaak mag ik raden? Laat ik de 1e keer raden iig gaan voor dat de cf frames nog leven :slight_smile:

Idd, Mauro vliegt nu al tijdje rond met een ZMR met 4mm armen… Dat ding heeft al tig keer tegen het plafond en beton geknald, een hoop deukjes en putjes maar geen enkele scheur of barst.
Ben nu een Epiquad 210 aan het opbouwen voor dit zomer seizoen en als je die 4mm cf in je hand hebt, weet je gewoon dat dit niet stuk te krijgen is.

voor een paar euro meer heb je op ebay een carbon zmr frame. Ik vloog laatst met ongeveer 75% gas tegen een voetbaldoel aan en ik mis nu een hoek aan de voorkant van mijn carbon frame ;D denk dat ik met glasvezel waarschijnlijk mn frame weg had kunnen gooien.