Geen signaal met Uno5800 v4.1, ImmersionRC 200mW en Quanum V2

Wilde mijn ZMR250 uitbreiden met raceband (volgende week hopelijk racen op modelbouwbeurs Soesterberg :). Maar ik krijg mijn ImmersionRC-setup niet aan de praat. Ik krijg maar geen signaal. Heeft iemand soortgelijke problemen? Ik heb al wat rondgekeken en lees een hoop over afwijkende bekabeling, maar heb nog geen werkende combi kunnen vinden…

Onderdelen:

[ol]- camera: SONY HS1177 (van multirotorparts)

• vtx: ImmersionRC 200mW 5.8Ghz raceband
  • rtx: ImmersionRC Uno5800 v4.1 raceband edition
  • goggles: Quanum V2[/ol]

Setup:
De vtx is verbonden met camera (5v, aarde en video) en 3S lipo.
De vrx heb ik op meerdere manieren en met meerdere kabels proberen aan te sluiten op de goggles: De video-jack van de quanum direct in de uno. De uno videokabel met video-tulp aan quanum (zie foto). De uno aan tv met video-tulp. Maar keer op keer geen signaal. Niet eens grijs beeld, enkel static.

Iemand ideeen/suggesties?

Foto’s:
VTX: https://www.dropbox.com/s/ihd6dzynjt7v5i3/IMG_0187.JPG?dl=0
VRX: https://www.dropbox.com/s/a9kw7vw6imcy99u/IMG_0188.JPG?dl=0

De HS1177 werkt op DC5V~22V , een te laag voltage zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn, ik laat die van mij altijd op 12V lopen want onder de 6V werkt hij niet bij mij.

Dankje “buurman” :wink:
Ook al werkt de camera niet, zou ik dan niet een grijs scherm moeten krijgen als ik op het juiste kanaal zit?

Als de camera geen signal stuurt kan dat best, heb ik ook al een paar keer gehad.

Wat stel je qua bedrading dan voor?
Camera alleen met videokabel aan VTX. En stroom en aarde direct op 3S/pdb?

kan ja, met deze er tussen https://www.multirotorparts.com/accessoires/pololu-12-volt-step-up-converter.html
Probeer anders eerst hem direct via de accu te voeden en als dat werkt heb je het probleem gevonden, als dat niet werkt licht het aan iets anders.

thx Lebbix, ontvanger en zender heb ik inmiddels werkend gekregen. Maar van camera nog geen beeld gekregen, ook niet als ik hem direct op een 3s of op het pdb aansluit. Denk dat 12v step up noodzakelijk is hierbij. Die dan maar aanschaffen…

Is absoluut niet noodzakelijk. Die HS1177 is juist gebouwd op deze voltage range, ook 5V. Bij mij doet hij het prima op de 5V van de Immersion VTX. Het klinkt eerder alsof er aan de VRX kant iets niet goed gaat. Ik ken de Uno niet en heb ook geen info bij de hand, maar kan de Uno Raceband frequenties ontvangen? (Edit, lees net dat hij dat kan…) Zo ja, heb je hem daar ook op ingesteld?

Is er iemand met een Fatshark bril bij je in de buurt met Raceband module om even te testen?

txt Royce, maar VRX heb ik inmiddels met oude camera aan de praat gekregen. Krijg alleen geen signaal als ik mijn nieuwe camera aansluit. Maar heb van meerdere mensen gehoord dat deze sony onder ~9V slecht/niet werkt. Probeer het eerst nog met 12v step-up, anders is er wat met de camera.

Ik lees nu ook in eens dat mensen soms problemen hebben met 5V op de HS1177. Zelf (tot nu toe dan) totaal geen last van.
Wel iets om te controleren dus, maar dat heb je al gedaan zo te lezen. Dan inderdaad misschien toch die Pololu erop.

ik heb ook een hs1177 camera gehad die het bij mij op geen mogelijkheid deedt. niet aan de stepdown 12v converter die ongeveer 11.7v leverde niet aan mn quanum bril met 3s accu, 4s had ik geloof ik niet geprobeerd. Terwijl mn oude 700 tvl camera het steeds wel deedt. Ik heb hem toen RMA gestuurd(was nieuwe camera) en toen bleek hij het daar wel gewoon te doen. Gelukkig wel gewoon een nieuwe camera gekregen.

Korte update: met 12v step up met 3S werkt hij wel. Camera is blijkbaar erg kritisch wbt voltage…