Geen bootloader op naze

Hallo allemaal vandaag toch eindelijk overgestapt naar Betaflight

Maar bij het flaschen was er iets fout gegaan waardoor er de melding verscheen geen bootloader contact verbroken of zoiets.

Na wat speurwerk de oplossing gevonden en de 2contacten voor de bootloader met elkaar kortgesloten waardoor de bootloader weer terug was.

Maar wat heb ik nu verkeerd gedaan.
Had bij erase board het vinkje staan was dit de fout of was het iets anders

Misschien dat jullie dit ookmeegemaakt hebben en kunnen mij vertellen wat ik fout gedaan heb.

Moest je hem niet van autoconnect afhalen? Staat me iets van bij dat ik dat gelezen heb.

Dat zou best kunnen want heb auto connect meestal aan staan,

maar denk het al te weten heb de hex file verkeerd opgeslagen, en toen gaan flaschen en hoppa alles weg.

moest:Download Firmware:
Note that you have to click on the hex till you see a button RAW on the right side. Click on that one and save as…
https://github.com/borisbstyle/clean...betaflight/obj

had de eerste keer niet de RAW save gedaan.

Ik heb hetzelfde probleem, alleen krijg het niet gefixed.

Nieuwe Naze32 voor op mijn iniMini gekocht bij MRP.
Aangesloten op de Cleanflight Configurator (1.0) om firmware te flashen, ‘failed to connect’ en ‘no response from bootloader’.

Nog op ander PC geprobeerd etc., geen reactie.

Toen maar besloten om de boot pads op de naze te verbinden zoals in het filmpje hieronder, ook geen reactie.

Als ik de bootpins niet verbonden heb en ik sluit de Naze aan op de PC, gaat de blauwe led aan en blijft de groene knipperen voor ca. 1 minuut. Daarna gaat hij uit.
Als ik de bootpins met elkaar verbind, gaat de blauwe led branden, maar de groene doet niets.

Ik snap er niets meer van… Nooit problemen gehad met het flashen van een Naze en nu dit.
Krijg sterk het idee dat de bootloader kapot is, terwijl ik lees dat dat niet zou kunnen.

De Titanic was ook onzinkbaar… :wink: Nooit geloven wat “ze” zeggen want alles kan stuk.
Je kan er dus niks mee? da’s mooi 25€ door de plee :frowning:

MRP heeft al een mail, we gaan het zien!

Op de site van HobbyKing zijn ook al comments te lezen met hetzelfde probleem. Het begint idd te lijken op een slechte batch.

Ik kan die comments niet vinden op Hobbyking. Kun je me een link sturen waar ze staan?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=69348

Zie discussions onderaan.

Top!

Duidelijk problemen dus met de laatste batch Naze32’s…

Misschien toch maar eens tijd om over te stappen op een ander merk.

MRP heeft net weer een nieuwe lading rev5 binnen zie ik. Benieuwd of die wel goed zijn.

Dat Raw saven van betaflight is niet meer van toepassing, bij de laatste versies slaat hij bij mij het bestand direct op en die heb ik gisteren gewoon kunnen installeren.

Dat is het probleem ook niet. Zelfs de originele online Cleanflight installeert hij niet. Ook al geprobeerd.

Zojuist met MRP gesproken, krijg een nieuwe opgestuurd. Benieuwd of die het wel meteen doet!
MRP kon me vertellen dat ze het sporadisch hebben meegemaakt, maar geen slechte batch of zo.

Nee was ook niet bedoeld als zijnde de veroorzaker maar meer een reactie op het bericht KING80 :slight_smile:

Fijn dat je iig een nieuwe krijgt :thumbup:

Ik had het gisteren ook op een oudere rev 5 :-). Eerst 2 bordjes geflasht naar beta zonder probleem…de 3e gaf direct een bootloader error. Met pads verbonden en handmatig flashen exact het zelfde…alleen met " flash when connected" werkt het wel. Bordje heeft dus blijkbaar opeens een defecte bootloader ( had voorheen nooit een probleem). Maar beta staat er nu wel op en alles werkt, alleen flashen ook van de standaard cleanflight gaat alleen nog met de pads verbonden en dan met " flash on connect" aan. Vreemd ;D