Geen beeld bij gas opgelost

Hallo heb ondertussen alles binnen en het is geworden een kylin250 en een bril van skyzone 01. Nu het probleem. Alles is aangesloten. En ik heb beeld maar als ik gas geef dan verdwijnt het beeld. Geef ik heel langzaam gas (echt langzaam) dan blijft het beeld goed. Weet iemand wat dit is want mijn kennis gaat niet zo ver. Alvast bedankt.

Is of ergens een slecht contact, of de spanning van een onderdeel werkt niet als de lipo zakt in spanning doordat je deze belast met de motoren…

Misschien even oplijsten welke onderdelen je gebruikt (of is dit een kant en klare quad?)

Edit: lipo goed opgeladen? 4,2 volt per cel?

Lijkt alsof je accuspanning teveel inzakt. Accu geladen? Zit de camera rechtstreeks op de accu?

Hoi Sram. Is het beeldverlies lineair aan je throttle? Typeert het zich met beeldlijnen die steeds erger worden?

Dan heb je waarschijnlijk een filter nodig om de storing veroorzaakt door de ESC’s weg te halen.

Zie:

Het een kant en klare quad (kylin 250) lipos volledig opgeladen (zijn nieuw) en gebalanceerd

Het zijn zelf geen strepen bij gas is het beeld ineens verdwenen. Lineair bedoel je volgens mij hoe meer gas hoe slechter het wordt toch. Maar zodra ik gas geef is het beeld weg. En de camera zit volgens mij niet rechtstreeks op de accu. Deze zit op het flight board. Ik zit wel in mijn woonkamer. Maakt dit uit.

Camera op de flight controller? Pakt hij daar zijn stroom? Dan heb je waarschijnlijk te weinig Ampere’s voor handen.
Als daar ook de ontvanger en misschien nog wat LED’s op zitten. Ligt er ook aan hoe de flight controller gevoed wordt.
Met een 0,5A step-down is dat waarschijnlijk je probleem.

Eerst maar eens aangeven hoe alles nu precies aangesloten zit.

Kan je mss een filmpje maken met het probleem… moet ergens een foute stekker zijn volgens mij. Als het een kant-en-klare quad is, zal het principe van de aansluitingen wel in orde zijn.

Rommel eens met de draden met de motoren uit en kijk of er dan ook storingen of beeldverlies is.

In dat geval contract opnemen met de verkoper, dit valt onder garantie

Als ik gas geef en ik laat gas even staan dan komt het beeld terug. Dit doet hij tot 50 procent gas daarna doet hij niks meer. Het voltage van mijn lipo blijft wel in het scherm staan. Ik zal even proberen foto’s en video te maken en er op te zetten

Quad ligt uitelkaar maar wel alles aangesloten en het beeld blijft goed. Dus iets geeft waarschijnlijk storring

Maar waar komt de stroom nu vandaan voor de cam? Hoe zit alles in elkaar?

Moet dus ergens een slecht contactje zijn. :thumbup:
Kijk ook alle fiches goed na, mogelijk is er ergens een kabelbreuk vlakbij het aanpersen van de contactpennen. Indien dit niet correct gebeurt, kan er wel eens iets te diep geknepen worden waardoor er een kabel beschadigd is.

Ik ga hem ff weer in mekaar zetten kijken wat die doet. En ik zal straks ff wat foto’s plaatsen. Dit gaat niet met de ipad

En weer storring. Nu de camera uit het frame gelaten. En hij doet het goed. Weer in het frame en weer niet. Nu blijkt. De camera is van de fabriek af dus te vast op het kevlar bescherm plaatje gedraaid waardoor de rubberen ringen te ver ingedrukt zijn en hij dus een soort van sluiting maakte. Kevlar geleid dus. Weer wat geleerd. Schroefjes losser gedraaid en voilà hij doet het zonder storring. Eindelijk morgen ff proberen. :smiley: :smiley:

De foto’s zoals beloofd. En bij de camera zie je dat hij tegen de kevlar plaat zit. Op de foto beneden zie je rubbertjes en meer ruimte. Dit was dus het euvel. PS allemaal bedankt voor het meedenken. Zat ff in de piepzak. Dacht bij mezelf heb ik weer. :clap:

Goed bezig, plezier ervan!

De quad ziet eruit als een carbon frame. En dat geleid uiteraard wel de stroom.
Blij dat je het euvel gevonden hebt! :thumbup: