Gates

Net de gates ontvangen van een grote RC online shop. Kwaliteit is niet om aan te zien, voetstukken in conservenblik, T-stuk vastgezet met 3 puntlasjes, de 5 meter kunststof stok uit 10 delen is bij de eerste maal opzetten reeds geknakt en dus niet meer bruikbaar. Het doek zelf is van een fijn geweven nylon, ziet er degelijk uit, tijd moet uitwijzen of ze de mishandeling van racequadjes kan weerstaan.
Slotsom, is geen 28 EUR waard in de EU shop…

Hobbyking zeker?

In Soesterberg hadden ze de gates van Hobbyking staan, ook om te huilen. Slechte kwaliteit doek en de voetjes braken ter plekke af.
Ook met twee of drie puntlassen vast gezet.

Klopt, heb ik zien staan in de filmpjes… begrijp zo’n producent niet? :wtf:

Maar die van jou kwam ook van Hobbyking?

Ja idd van HK, levertijd was top (2 dagen in EU shop), product ben ik iets minder over te spreken. Terug naar de poolnoodles!

Hebben ze geen vlaggen voor weinig? Daar vlieg je toch bijna niet tegenaan…

Misschien toch maar eens zo’n Hobbyking gate halen. Slechte kwaliteit misschien, maar wel weg goedkoop, inclusief draagtas.
Die voet zetten we zelf wel een paar laspunten bij. Misschien toch eens over denken.

De voetjes van de hobbyking gates zijn troep. Dit is blik. Extra lassen heeft geen zin, ze staan op blik en dit vervormt of breekt. Beter naar de bouwmarkt gaan en wat verwarmingsbuis halen. Tentenstokken bij de campingwinkel. Gebruik rond 9,5 a 11mm Ik heb zelf rond 12,7 maar hier staat (te) veel spanning op bij het rondbuigen en dit gaat (waarschijnlijk door de spanning) ook stuk als je er met mach=1 tegenaan vliegt.

gewoon bij hoverspeed gates bestellen :). Dat zijn nou eens echt top gates en zijn daarnaast ook knal wit en maximaal zichtbaar.

Hobbyking heeft een beetje ongelukkige kleur keuze gemaakt.

30gbp verzendkosten.

Zeg eens eerlijk [member=284]BorisB[/member]… Wat doet de pakketpostbode allemaal met je om dit bedrag te verklaren?

Heeft denk ik te maken met het formaat. Geen standaard pakketje wat makkelijk bezorgd en vervoerd kan worden? Geen idee. In UK is trouwens post altijd redelijk duur.

De stokken zijn van heel robuust materiaal en hetzelfde wat je bij de goede tenten ziet.

Trouwens verschil van wit of blauw is heel groot in de bril. witte gates zie je letterlijk van 2km afstand. De keuze van hun is een beetje ongelukkig. Ik snap die poten ook niet.

Als je er 5 besteld, is de shipping 62 pond. Misschien groeps bestelling doen ? :wink:

Heb bij het opzetten reeds een kunstof buis geknakt van die HK gate… Met secondelijm en wat sterk garen de boel een beetje gerepareerd. Om wat te trainen zal het nog wel lukken. Die voetjes is echt om.te wenen.
De afmeting van 1.6m lijkt me ook wat hoog. Zijn er standaardmaten of doet elke wedstrijd beetje zijn zin?
Hier mijn filmpje…
:yt:

Vanaf 8 gates rekenen ze 0 verzendkosten!

Airgates zijn wat lastiger zelf te maken maar beachvlaggen bestel je hier en de stokken bestel je hier :slight_smile: (een stok bij beachflagshopz is schijnbaar duurder dan een bedrukte vlag).
Ben je voor een 35€ klaar per vlag, en dat is dan geen geknutseld spul. Voor Nederlandse begrippen is dat niet duur als ik zo de shops eens bekijk. Voor een bedrijf gaat er nog eens 21% vanaf (rond de 28€ per stuk dan).

Een stok voor een airgate is niet zo moeilijk aan te komen maar het doek wel enigszins en dan gaat het vooral om de vorm. Je bent meer stof kwijt maar of dat nou 50 Engelse ponden waard is?

Zijn die Gemfan airgates en vlaggen al ergens te koop?

Is het misschien een idee om voor hoverspeed een groupbuy te doen?
En eventueel voor vlaggen in NL ook ivm eventueel logo?
Indien er interesse in is wil ik dit wel opzetten.

Hadden wij het laatst bij ons in de groep ook al over.

[member=194]Royce[/member] ik zal morgen eens wat op gaan zetten en kijken of er interesse is.