Gaatje boren in carbon plaat

Aloha luikes,

Heb nu een vtx waar ik behalve de dipswitches voor de kanalen in te stellen ook een drukknopje om de band te kiezen, incl race band.
Echter de huidige afdekplaat heeft geen uitsparing hiervoor en dat wil ik wel gaan maken. Anders moet elke keer al ik van band wil verwisselen de afdekplaat eraf.
De vraag is hoe ik op een nette manier die uitsparing kan maken?

Uitboren of uitfrezen?
Elke tip hoe en waar op te letten is welkom.

Geen idee wat de beste manier is. Maar zorg voor de nodige bescherming. De stof en gruis die er van af komt is best nasty voor je. :geek:
Met wat water kun je het stof wel beperken.

Zorg dat je boort met een oud boortje, doordat carbon ook glasvezel bevat zal een nieuwe boor ook direct bot zijn. Mocht je thuis over een kolomboor beschikken probeer het hiermee met een normale accuboor zal je boortje weglopen/schieten. :thumbup: succes ermee!

ff een drup wd40 erop. Dan wil het prima

frezen met diamantvertanding keuze uit met of zonder spiraalgroef
Belangrijk : let op dat je een scherpe snijhoek hebt ivm vezels en indien mogelijk nat boren ivm met vrijkomende fijnstof wat niet bevordelijk is voor je gezondheid.
Elke hobby winkel heeft deze boortjes wel. Zowel van proxon of dremel
Succes
Ps voor 1 gaatje zal het niet zon vaart lopen met de fijn stof

gewoon een simpele ijzerboortje van de action wil prima. gewoon veel wd40 gebruiken. dan heb je ook geen stof