FX796T-L geen video

hallo,

Ik heb voor mijn racer die ik gebouwd heb deze vtx gekocht. alleen het probleem is ik kan geen beeld krijgen op mijn goggles. als ontvanger gebruik ik de Fr632 van boscam met antennes van immersionrc. de tx en camera krijgenstroom dit heb ik ook na gemeten en alle lampjes branden ook. het maakt verder ook niet uit welk kanaal ik instel op de tx. op de ontvanger krijg ik niks binnen via de autoscan functie of handmatig door alle kanalen heen. hebben jullie misschien enig idee wat het zou kunnen zijn. of wat ik kan proberen om dit te verhelpen.

De handleiding van de vtx:FX796 T-L
De handleiding van de ontvanger:FR632 ontvanger

Groet, Boudewijn

Tja dat is lastig te zeggen als je geen andere onderdelen hebt om te testen. Welke camera gebruik je en draait die wel op 5v ?

Wat kan het zijn :

• Verkeerd aangesloten ? Kloppen de aansluiting van de tx naar de camera ?
  • Dop van je camera eraf :slight_smile: ?
  • Defecte tx, rx of camera ? Helaas kan je dit alleen uitsluiten daar het testen met andere onderdelen. Heb je geen vliegmaatje zodat je eens kan kijken of die bijvoorbeeld wel ontvangst heeft via jouw videozender.

Schiksie,

Ik heb niet echt een vlieg maatje maar wel een setje tx en rx maar dan 32ch inplaats van 40. Maar zelf bij deze als ik de handleiding volg en ze op de zelfde frequentie zet krijg ik geen beeld. De tx krijgt stroom vanaf een 12v stepdown en die geeft vervolgens stroom aan de camera en dat is 5v. Als ik de 32ch rx er aan hang krijg ik wel beeld dus de camera doet het. Het lens dopje is er ook af maar als je die er op hebt krijg ik atans zwart veeld zonder ruis(is niet de eerste keer dat ik dat vergeten was). Alle voltages heb ik ook nagemeten met een multimeter. Ik zou zeggen dat de tx kapot is maar dan vind ik het vreemd dat alle ledjes gewoon werken en dat ik de frequenties nog gewoon kan instellen.

Groet, Boudewijn

Ok top dan heb je het inderdaad wel kunnen testen. Dus de 32ch tx en 40ch tx geven wel beeld via de ontvanger die je al had bij de 32ch tx maar werken beide niet via de FR632 ?

Grappig is dat ik toevallig eergisteren ook de FR632 bij BG besteld heb, zo kan ik dan met mijn Fatshark Att ook gebruik maken van de raceband :-). Als je bijvoorbeeld test op de RF1 en RF2 ipv diversity…werkt het dan wel of ook niet ?

Ik hoop hem deze week binnen te krijgen ( eu verzending) dan kan ik hem gelijk effe testen.

Nee of ik rf1 of rf2 inplaats van diversity gebruik maakt geen vershil. Ik krijg met de FR632 wel beeld via de 32ch tx maar niet met de 40ch tx. Dus het is waarschijnlijk een defecte tx maar ik vind het juis vreemd dat deze dan wel gewoon correct stroom geeft aan de camera en dat alle ledjes en kanalen instellem gewoon werkt.

Dan lijkt het inderdaad die tx te zijn. Als je een duidelijk filmpje maakt voor BG sturen ze je wel een nieuwe op :thumbup:

dan gaan we dan maar eens even doen! bedankt voor de hulp :slight_smile:

Het kan niet zijn dat de connector van je 32ch en 40ch anders is, terwijl je er dezelfde antenne opzet? (rp-)sma male ipv female of een andere van de 4 combi’s?

Dat alle leds branden en dat je kanalen in kunt stellen hoeft overigens niet te betekenen dat ie niet stuk is (weet ik ook uit ervaring).

wat je zegt klinkt inderdaad logisch. de 32ch tx en rx hebben beide rp-sma. de 40ch tx en rx zijn sma. de antennes die ik heb voor beide sets zijn allemaal right hand polarized. dus of de aansluiting aan de ene kant rp-sma is en bij de ander sma zou volgens mij niet uitmaken. dus ik denk inderdaad dat die gewoon kapot is.

Groet, Boudewijn

Dan nog zou je op die afstand iets van beeld moeten zijn is mijn ervaring :slight_smile: Ik heb denk ik rond de 8 verschillende soorten tx-en en bij het testen ben ik altijd te lui om te kijken naar antennes en heb ik nog nooit meegemaakt dat een verkeerde antenne combi geen enkel beeld geeft. Zelf zonder antenne zou je in theorie nog beeld moeten hebben op een dergelijke afstand maar niet doen want dat vind een tx vaak niet leuk.

Ah, check :slight_smile: Goed om te weten :thumbup: