fvt Littlebees esc een pololu nodig?

Ik zag dat MRP nu Littlebees in hun assortiment heeft. Nu zie ik op de esc zelf de tekst “opto” staan. Heb ik dan nu een pololu nodig? Ik zie het niet terug in de omschrijving namelijk. Bij de Dys opto wordt wel gemeld dat er een pololu nodig is namelijk? Ik ben spulletjes aan het verzamelen namelijk en kies bewust voor 20a esc’s om met oog op de toekomst over te kunnen van 3s naar 4s lipo’s.
Wie o wie?

moghu,

met opto zal je 5v naar je Flightcontroller moeten brengen om die en je ontvanger te voeden.
polulu stepdown naar 5v heb je inderdaad nodig ja.

:wink:

Bij mijn quads gebruik ik ook een stepdown om 5V op de flightcontroller en ontvanger te krijgen. Ik vraag mij echter af of iemand wel eens de 5V uitgang van een Immersion videozender hiervoor gebruikt heeft en wat de evt. nadelen zijn.

ik zelf niet ik gebruik die uitgang voor met stepup naar me cam zo heb ik een dedicated feed gecreerd voor de video. heb je ook geen last van andere spanningsvelden

Heb de gegevens zo even niet bij de hand, maar was het niet zo dat de Immersion te weinig Ampere levert voor FC en RX?

In de manual staat 5V output, 300mA max., dat is 2,5 Watt.

Edit 1,5 Watt

Dat was het inderdaad. De Pololu is in 0,5A en 1,0A te krijgen. Vooral als je met LED’s gaat vliegen is de 1,0 aan te raden.

mijn leds staan direct op me 4s accu
geen enkel probleem

In het algemeen wordt het afgeraden, (5 volt van vtx gebruiken) ook, omdat als er wat mis zou gaan met de vtx… Alles uitvalt oops !
Je zou ook meer storing kunnen.verwachten, een vtx wordt toch al zo heet, zou je niet erger moeten maken.

Mijn littlebees zouden vandaag binnen moeten komen, inderdaad met pololu. Zie nu wel dat het de 0.5a versie is… zou dat een probleem zijn [member=194]Royce[/member], met LEDS in de pdb? (ga een ZMR250 bouwen :slight_smile: )

Wat ga je aan de bec hangen? Enkel rc, flip en led’s ?

naze32, die vervolgens de receiver powered. leds zitten op PDB dus gaan niet via de bec (was misschien een stomme vraag nu ik er over na denk)

Als het alleen over de FC en RX gaat, is 0,5A geen probleem.

Kan ik een pololu ook tussen 2 frameplates plaatsen, of wordt dit dan te heet. Uitgaande van de 5v - 1 Amp versie.

Zolang je hem mechanisch niet belast (verplettert :lol:) en zorgt voor een elektrische isolatie, zie ik daar geen probleem in…

Ja, carbon is koolstof en dat geleid stroom… Dus modules moeten dan bv. altijd met plastic standoffs vast gezet worden ? Maar frame platen weer niet ?