Futaba 10J T-FHSS koppelen aan TBS Gimini

Ik heb een Futaba 10J T-FHSS + TBS Gemini gekocht. Wie kan mij vertellen hoe ik de remote zo instel dat ik ermee de Gemini kan besturen?

Ik kom dit tegen:

Let’s go! 1. Connect the supplied PPM cable to the R/C receiver and the other end to the header on the I/O board marked “PPM/CH1/UART2RX” - configure the receiver to output PPM/S-BUS/D-BUS 2. Depending on the R/C receiver, install it under the I/O board or over the CORE PNP25 - apply the supplied glue to the bottom of the I/O pin header on the I/O board, install board on frame 3. Install the latest TauLabs GCS configuration software and connect a micro-USB cable to the COLIBRI flight controller 4. (for S-BUS receivers only!) Open TauLabs GCS, open “Configuration”, go to the “Hardware” view, change “RcvrPort” to “Disabled” and “UART2” to “S.BUS” - unplug all power to reboot 5. Turn on the radio, create a new model preset, attach the video transmitter antenna, connect a LiPo battery to the frame, bind the receiver, open the “Input” view (in Taulabs GCS, under the “Configurations” tab) and run through the “Configuration Wizard” to map the controls and switches, go to “Arming Settings” and change it to “Yaw Right”, flip the flight mode switch to “Pos. 1 Leveling”

Dank je. Ik koppel de Futaba met meegeleverd kabeltje, ik configureer de knuppels, maar geen reactie in de software interface. Er komt geen signaal door. Die tekst die je stuurt is van TBS. Geldt die voor alle remotes?
Ik heb middels de firmware update net wel de motoren in Neutral gezet, dus die spinnen iig wel, die doen het. Het is dus alleen de remote die niet met de Gemini praat. Geen idee hoe ik die gekoppeld krijg. En Youtube heeft ook niets te melden.

‘create a new model preset’: wat bedoelen ze daarmee? Ik heb op de remote de Gemini geselecteerd. Moet ik er nog eentje selecteren?

Daarmee bedoelen ze dat je met een vers modelgeheugen moet starten, niet hetzelfde geheugen pakken als waar al een ander model op geprogrammeerd is :wink:

Heb je in de software aangegeven dat je ontvanger PPM of S-Bus praat? (even in handleiding van ontvanger opzoeken welke van de 2 ie uitstuurt)

Verder, ontvanger al aan zender gebonden?
Gaan er ledjes op de ontvanger branden?
Accu aangesloten?
In geval van S-Bus, stap 4 uitgevoerd?

De tekst komt idd van TBS en is universeel genoeg dat het op bijna alle zenders zo gedaan kan worden (meeste zenders kunnen ongeveer hetzelfde :wink: )

Dank je, geen resultaat helaas. Is het mogelijk dat je mij helpt via video/skype/hangout?

Mijn pc is daar denk ik wat traag voor. (zit nog aan XP vast…)
Via whatsapp vind ik altijd het makkelijkst.
Ik zal mn 06 in een PB sturen :wink: