FrSky ontvangers firmware flashen

Ik heb van het weekend mijn D4R II geflasht naar de 27ms EU firmware. Gewoon via het kabeltje en instructie van FrSky. Daarnaast ook mij X4R’s geflashd naar PPM firmware. Standaard kan deze ontvangen PWM en SBus. Dit kabeltje had ik niet en ook nergens te vinden, maar wel deze truuk gevonden om een X serie ontvanger te flash via je Taranis.

Ik heb voor de X4R ook de niet EU firmware gekozen, want dan had ik mijn taranis ook moeten flashen en dan had ik alleen D16 over gehad ipV D8, D16 en nog 1.

En als laatste om PPM op X4R aan te zetten, moet je voor het binden, signaal pin 2 en 3 van een jumpertje voorzien en dan binden. Daarna kan je jumpertje weer verwijderen.

De 27ms update is toch alleen nodig als je meer als 6 kanalen gebruikt? Ik heb de update ook een tijdje geleden gedaan op m’n 450 die af en toe spontaan flipte en in de grond dook. De update tool is wel compleet ruk, je ziet niet wat de huidige firmware van je ontvanger is, en de flash zelf is ook niet helemaal duidelijk, geeft mij ook niet het gevoel dat het helemaal goed gegaan is, toch wel belangrijk bij zo’n cruciaal onderdeel.

Update tool is waardeloos, ziet bijna niets en via taranis ook niet echt, maar goed ik weet nu wel firmware waar inzit. :wink: