FrSky FrUSB-3 Cable

Heeft iemand deze kabel for het upgraden van de FW voor de FrSKY receivers?

http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=37

Dan kunne we de FW van [member=223]walterkort[/member] ook naar 8 channels updaten :slight_smile:

T kan ook zonder die kabel.

He [member=260]Wired[/member], cool dat je zo pro-actief meedenkt op het forum, voor mijn probleempjes :’(

Had zelf ook al even gekeken, en je schijnt gewoon me Arduino of FTDI programmer de boel te kunnen updaten.

Het filmpje van [member=389]Lemon[/member] heeft volgens mij meer betrekking op de transmitter en niet zozeer de receiver. Bovendien heb ik geen Taranis… Ik heb een Flysky met Frsky DJT module erin.

Dat werkt overigens uitstekend. Laat ik zo stellen; met de D4R-II en ook de DIY F801 heb ik ook gewoon gĂłed kunnen vliegen.
Het updaten van de firmware van de D4R-II zou 'm overigens alleen maar langzamer maken en daarmee gelegenheid geven om zonder problemen meer dan 6 kanalen (full signal) in CPPM-mode te laten verwerken.

Voor mijn racer heb ik toch helemaal niet meer dan 6 kanalen nodig?! 4 voor besturing + 1 voor armen + 1 voor beeper. Waarbij ik de laatste twee zo had ingesteld dat ze niet op 100% signal (of hoe heet dat dan), activeren.

Dat heb ik zo gedaan als in dit filmpje (na 8 min):

Nu heb ik geen oscilloscoop om dit daadwerkelijk te testen maar zie wel in Cleanflight de uitslagen op de verschillende kanalen. Daar kunnen natuurlijk de sticks allemaal tegelijkertijd full signal geven en AUX1 voor het armen en beeper op AUX4. De laatste gebruik ik sowieso alleen als ik op de grond lig en dĂşs de andere signalen neutraal zijn.

Snijdt mijn redenatie een beetje hout?

Ik geloof ook dat dit werkt. Op de video kan je inderdaad op de scope zien dat er nog een herkenbaar einde signaal overblijft.
Ik vindt het alleen altijd jammer als je van die speciale aanpassingen moet doen. Voor dat je het weet vergeet je het even en lig je weer te spartelen.

Ik begrijp dat jou ervaringen positief zijn [member=223]walterkort[/member] ?

Ik had inderdaad ook gezien dat het niet meer was dan een FTDI tool en die heb ik natuurlijk liggen :slight_smile:

Nou, positief…absoluut wel over de onderdelen waarvan ik zeker zou weten dat die niet het probleem veroorzaken :stuck_out_tongue:

En wat betreft de tx/rx lijkt mij het on-waar-schijn-lijk-er…maargoed what do I know :stuck_out_tongue:

In ieder geval heel leuk, handig en cool dat we het zo kunnen bespreken :slight_smile: