Freakert Productions FQ007 Micro Racer

Hey

Winter komt er weer aan, dus het is weer tijd om het indoor spul tevoorschijn te halen.
Ik heb al een tijdje een Hubsan X4. Heel leuk ding!
Alleen ben ik de zender ervan helemaal beu. Ligt niet fijn in mn handen.

Dus het idee om een nieuwe micro quad te bouwen met een Micro Multiwii bordje zodat ik mijn DX7 kan binden.

Nu vlieg ik al een tijdje met mijn FQ frames en dat bevalt me nogsteeds heel goed.
Vandaar het idee om dit ook maar eens in micro formaat te proberen :slight_smile:

Bouwtekening verkleind en de armpjes iets aangepast zodat er borstelmotoren op kunnen.
Na wat zagen begint het al ergens op te lijken:

FQ05 als referentie

En na wat afwerking is het prototype klaar:

114mm M2M

Om te testen of het uberhoubt wel vliegt heb ik er tijdenlijk even de electra van de Hubsan X4 in gezet:

Hij is ook lekker licht gebleven:

Net een paar testvluchtjes gedaan en dat vliegt net als een mini FQ :smiley:
Dus proof of concept is geslaagd!

Heb ondertussen al de definitieve setup besteld.
Dit gaat het worden:

-Micro MWC
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=42255
-Hubsan 0820 motoren

-Met hubsan props:

-Micro FPV setje:

Zodra het spul binnen is zal ik de verbouwing hier weer posten.

Groeten

Mooi mark gaat dat kosten incl verzenden voor me zoon

Deze ga ik op de voet volgen!

Dat ziet er cool uit. Dat Banggood fpv setje heb ik op een Blade 150/180 quad zitten. Zendertje is perfect, maar die camera zuigt grote tijd. Indoor zal het waarschijnlijk wel volstaan.

Leuk! Ik heb zelf een RotorX Atom, maar die is met 122mm MTM, naze32 en brushless motoren (rx1104) toch wel een stuk groter en zwaarder.

Ben benieuwd hoe het vliegt.

Dit is overigens een nog kleinere maar vermoedelijk even goed/slecht presterende cmos camera: http://m.banggood.com/600TVL-8_0MP-14-2_8mm-CMOS-FPV-170-Degree-Wide-Anlge-Lens-Camera-PALNTSC-p-984345.html

Ik had er een besteld, die lijkt zoek geraakt in de post, de volgende is onderweg. De angle is alleen erg wide (170° ) dus sommige mensen schroeven deze lens er op:
http://m.banggood.com/Lens-D-Module-120-Degree-with-case-for-808--16-HD-Camera-Camcorder-720P-Mini-DV-p-906428.html

Wat is er niet goed aan volgens jou?

Ik ga m indoor gebruiken, dus dat komt goed uit :slight_smile:
Mocht ie echt zo slecht zijn had ik die camera die m00st linkt ook al op het oog.
Lensje had ik nog niet gevonden, kan ook wel handig zijn.

Ik vlieg nu met Aomway 600tvl cmos. Ook niet zo goed als een hs1177 of pz0420, maar er is prima mee te vliegen. Zie de eerste 1:40 van onderstaande video als voorbeeld van die aomway. Vanaf 1:40 zie je beeld van BorisB die met een hs1177 vloog.

Valt niet tegen :thumbup:
Volgens de specs zou ie 11 gram wegen, is dat incl of excl die dikke kabel?

Geen idee, hij zit nu tijdelijk op m’n Atom tot die andere cam arriveert. Ik heb de (vrij lange) kabel verwijderd, scheelt ongetwijfeld een paar gram [emoji2]

Kleine update, kreeg alsnog de op 9 september bestelde camera binnen:

Scheelt 5 gram met die aomway.

De camera reageert heel traag op licht/donker, waardoor je soms tegen bijna zwart beeld aan zit te kijken als je de quad van de zon af draait. Tegen de zon in wil ook niet, alles eromheen wordt zwart. Zolang de overgang tussen licht en donker niet te abrupt is kun je er goed mee vliegen. Helaas ben ik verwend met ccd cams met wdr, heb de Blade150/180 nu voorzien van een PZ0420M, dat kijkt zo veel beter.

Vlieg zelf ook met de PZ0420M, echt een top camera. Vind hem zelfs beter dan de HS1177, die ik op mijn tweede Blackout heb. Uiteraard wel met de juiste instellingen.

Ondertussen de Microwii en FPV set geinstalleerd:

Microwii is gebonden en zodra ik gas geef flipt ie m op zn kop.
Toch nog maar ff wachten op de USB linker :slight_smile:

FPV setje werkt en geeft verassend mooi beeld.

Nu moeten alleen de USB linker en de dikkere motoren nog binnenkomen, hopelijk deze week nog :slight_smile:

Zo, motoren zijn ook binnen :slight_smile:

Eerste veranderingen aan de bouwtekening zijn ook al gedaan.
Armpjes worden iets korter omdat de motordraadjes anders niet lang genoeg zijn :lol:

Freakert,

• Anyway this will work with a Taranis…?
  • How do I get my hands on that awesome frame ?

#PuikWerk :clap:

Er is een DSM2 ontvanger ingebouwd, dus als je een Spektrum module in je Taranis doet moet je ermee kunnen vliegen.

Er is al meer gevraagd of ik ze ga maken.
Ligt er een beetje aan hoe het met FPV vliegt strx en of ik aan goed materiaal kan komen.
Mijn vaste leverancier heeft al lange tijd geen voorraad meer helaas

USB linker is binnen en kan op de Microwii komen :slight_smile:
Moet nog ff uitzoeken hoe ik mn eindpunten verder als 1150 - 1850 krijg in multiwii,
heeft iets met versies van de sketch te maken had ik al ergens gelezen.
Maar werken doet het iig al.

Helaas zijn de 7mm motoren niet krachtig genoeg, moet toch de 8mm motoren inbouwen.
Kan ik gelijk v2 van het frame maken en die gelijk goed opbouwen (hoop ik ;D )

3 pogingen verder en ik heb heel die plaat ChinaG10 in de kliko geflikkert…
Waardeloos spul, blijft delamineren, zelfs tijdens het bouwen al…

Dit project staat dus de komende maanden op pauze.
Met wat geluk voor december volgend jaar weer een nieuwe poging.

Wat jammer, keer er naar uit.
Maar goed mag de pret niet drukken… dan maar geen Micro :slight_smile:

Ik kan wel een framepje voor je printen hoor :slight_smile:

Budget is ff op helaas.
Heb eerst weer een flinke lading props nodig :slight_smile: