fpv racer verliest signaal en stort neer ?

Hallo

ik ben pas nieuw hier en weet niet of dit als eerder besproken is maar mijn fpv racer valt tijdens het vliegen uit de lucht en na een paar sec. Heeft ie weer signaal maar dan is het te laat dan al neer gestort.

Zou iemand mij Door wijzen naar de topic als dit al eerder besproken is.

groetjes

jason

Hoe geef je je flight controller stroom ?

mijn flight controller heeft geen aparte voeding mijn esc zijn op de lipo aangesloten dus ik Denk dat mijn flight controller stroom krijgt via mijn esc kan dat?

Bij alle 4 of haal je bij 1 stroom weg ?
Je moet bij 1 esc stroom aftappen en bij de andere 3 de plus vanaf de esc naar je flight controller verwijderen

oké ok want bij mij zijn alle esc aan elkaar op de batterij aangesloten dan weet ik wat ik moet gaan aanpassen als ik er niet uit kom stuur ik je weer een bericht als je het niet erg vind

Of gebruik een foto om te laten zien hoe je het hebt zitten

Alle esc gaan naar de accu maar vanaf de esc moet je gaan kijken of het goed gaat

oké top ik zal morgen een foto upgraden van hoe mijn setup er nu uit ziet misschien haal ik dat straks nog 8)

Ik ben wel benieuwd naar je zender en ontvanger ?

Ik zal later een foto posten Hoe alles is aangesloten en zender+ontvanger.

Kan je met een ubec een ontvanger mee voeden?

riciever is een flysky 6 channel 2,4 ghz
zender is een flysky model fs-ct88

ben net thuis ga zo een foto maken hoe het eerst aangesloten was

Hallo

probleem is opgelost escs warwen niet goed geinstaleerd want nu ik ze geflasht heb hoor ik een beeptone.
dus binnenkort weer vliegen 8) ik heb wel een ubec aangesloten maar nu is de vraag is dat wel nodig?

hangt een beetje af wat voor Ubec je hebt en wat voor apparatuur je nog meer aanboord hebt :slight_smile:

Als je camera en vTX ook allemaal netjes stroom krijgen dan heb je die niet nodig :slight_smile:

[member=223]walterkort[/member]

oké maar kan ik dan mijn ubec niet gebruiken voor beeld en 1 esc gebruiken voor voeding voor mijn fc?

Ik kan geen foto uploaden om of ander manier :expressionless:

Dat blijft een discussie :slight_smile: Ik heb zo’n 8 quads met non opto’s esc’s en heb nog nooit 1 plusdraad verwijderd en ze vliegen prima.

Verder blijft het "verliezen van signaal " vreemd…ook als esc’s niet juist zouden zijn gekalibreerd. Zie je als je land wat vreemds aan de ontvanger…misschien knipperend lampje ?

Ook kan het een nog breuk zijn in de stroomtoevoer.

Kan heel goed. Voorkeur heeft natuurlijk om het allemaal zo clean mogelijk te maken en zo min mogelijk onderdelen te gebruiken.
En kijk goed naar spanning en stroom voor de speciale onderdelen. Je vtx heeft waarschijnlijk ergens tussen de 7 - 24 volt nodig en CCD camera ook zoiets en de ubec en esc geven mogelijk 5 volt. Hangt allemaal erg af van je huidige setup.

Vlieg je 3S of 4S?
Welke vTX gebruik je?
Wat voor camera heb je geïnstalleerd (met power vanuit vTX)?
En wat is het voor Ubec dat je gebruikt? Is het een PDB met regulators en andere toestanden of puur een ubec?

Hallo [member=315]Schiksie[/member]

ja dat klopt dat vind ik ook raar want als ik rustig vlieg gebeurt er niks maar als ik W.O.T ga
dan vliegt ie weg lijkt net als of ik geen verbinding meer heb maar tijdens het neerstorten na paar sec.
dan komt de verbinding weer terug. Maar normaal als ie uit is geweest moet ik het disarmen om te kunnen vliegen maar dat hoeft dan niet. Zo heb ik gelukkig paar keer mijn fpv kunnen redden .

Hallo [member=223]walterkort[/member]

ik vlieg 4s en soms 3s als mijn lipos leeg zijn.
ik gebruik vtx TS52508
en camera die wordt gelijk op de vtx aangesloten en daarop moet ik de voeding aansluiten.
en ik gebruik ubec hextronik dc input 6-23v output 3a/gv and 2a/6v

ik gebruik nu een hovership zuul superbeast frame

maar mijn vtx is kapot gegaan tijdens mijn laatste vlucht dus moet een nieuwe bestellen