FPV Racer on a budget!

Hallo Allemaal,

Nieuw op dit forum, maar niet helemaal nieuw in de hobby. Ik vlieg al aardig wat jaren met rc vliegtuigen en multicopters, en heb ook enige FPV ervaring. Nu zou ik graag beginnen met drone racen, echter heb ik niet honderden euro’s te spenderen.

Wat heb ik al/nog in huis?

TX+RX: Turnigy 9XR + FRsky module en ontvanger

Lipo Lader + Verschillende 3cell lipo’s, (1300, 1500, 2000mah) waarschijnlijk te lage C rating.

FPV:
goedkoop/oud boscam setje 200mw zender + ontvanger + camera en Cloverleaf antennes. + een 7" schermpje, en een slechte DIY goggle.

Flightcontroller:
Naze Acro rev6 of Micro CC3D

Motoren/regelaars:
King Kong Force 200 setje (klik)
4x Emax PM1806-2300Kv (klik)
4x Flycolor 10Amp ESC (klik)

Plan vanaf hier:

1. FPV setje op orde krijgen. Ik wil nieuwe goggles, echter nog steeds budget. Ik twijfel tussen de Quanum V2 Pro of even wachten totdat deze Eachine EV800 uitkomen + reviews hiervan bekijken. Misschien ook een nieuwe video zender aangezien deze aanzienlijk compacter zijn geworden als ik dat zo zie.

2. Quadcopter
    Wat zijn goede budget frames? 250mm, 210mm, 180mm? Een goedkoop 250 carbon china frame? Of ???
    Heb ik wat aan de motoren/esc’s die ik heb? Het King Kong Force setje lijkt me aardig om mee te beginnen. Of kan ik beter nieuwe (budget) motoren/esc’s aanschaffen? Trek ik het met die 12A esc’s ook als ik naar 4cel lipo’s wil?

3. Accu’s
    Ik heb verschillende 1300MaH 3cel lipo’s, echter zijn deze 25-35C. Kan ik beter meteen naar 4cel lipo’s stappen?

Dat was het denk ik voor nu. Ik hoop dat jullie kunnen meedenken!

Uiteraard is input vanuit mijzelf ook belangrijk. Ik heb vanavond zelf het een en ander opgezocht.

Ik heb een ZMR 250 frame besteld op Aliexpress voor slechts €13,65.

Ook kwam ik dit filmpje tegen, waarin een 250 quadcopter met een king kong force 200 setje aardig lekker lijkt te vliegen op 4s.

Update

Ook maar de Quanum FPV goggle V2 Pro besteld, lees er aardig wat positiefs over. Meteen 2 Graphene 1300mAh 4S 45C meebesteld, helaas waren de 65C niet op voorraad. Dus moet het hier voorlopig mee doen. Meer accu’s lijken mij binnenkort toch erg handig.

Nu heb ik nog een boscam rc305 Video receiver, echter twijfel ik of ik dat eerst ga proberen, of een andere RX ga uitzoeken. Vroeg of laat in elk geval wel. Echter heb ik dan nog geen idee welke. wel of niet raceband? Diversity? Iemand ervaring met een goede/budget video rx?