FPV RACEN MET EEN DJI DRONE!

Dusss… Iknow DJI drones zijn niet gemaakt voor het racen. Maar dat hield mij niet tegen xD
Bekijk hier de video waar ik ga fpv racen met mijn DJI phantom 3

http://www.media.dubedits.nl/fpv-racing-veenweidebad-english-subtitles/

Als jullie nog ideen hebben wat ik met mijn dji phantom kan doen , laat ze dan ff achter hier of op youtube!
Als je meer wilt zien dan is hier mijn kanaal! (en vergeet natuurlijk niet te abonneren voor meer :wink: )

Leuk idee, alleen niet de meest ideale plkek om te vliegen, zo over auto’s en fietspaden waren mensen fietsen.

Ja dat is zeker waar. We wouden het gewoon ff testen voor de lol we vlogen natuurlijk super voorzichtig. En de dji phantom heeft ook gps.
Dat zou natuurlijk geen botsing tegenhouden maar we hebben gewoon op een hoogte van 2 meter gevlogen dus als we dan iets geraakt zouden hebben zou dat een boom of een paal geweest zijn. En bij de fietsen klom ik ook omhoog dat zag je niet zo goed op de gopro footage.

Naja bij deze het was gewoon om te testen en het is allemaal goed gekomen want het is best knap als je kan crashen met de dji phantom vind ik zelf.

We zullen uiteraard volgende x op een andere plek gaan vliegen!

Wilde je alleen maar even de tip meegeven. Deze mooie hobby krijgt de laatste tijd (gelukkig) veel positieve reclame. Dat moeten we zo houden. Filmpjes online zetten waarbij je vkiegt over mensen en een volle parkeerplaats past niet binnen deze positieve reclasme.Probeer een leeg veldje te vinden, dan kan je je suf testen. Veiligheid staat erg hoog in deze hobby, en mag nooit een issue zijn. Veilig vliegen of niet.

En die eigenbouw mini komt er vanzelf. Je kan het zo duur maken als jezelf wilt. Als je van niets af aan begint (exclusief een fpvbril en zender) moet je toch al gauw rekenen op een hondertje of 4, en kan je tot een hondertje of 8 doorgaan.

Ja indd we moeten het indd zo houden!

True true mmm ik ga gewoon nog ff rondkijken en gewoon even een boodschappenlijstje samen stellen :slight_smile:

[member=144]Pebbles[/member] heeft gelijk hou het veilig :thumbup:
het kan heel erg fout gaan en heel snel. de littekens op mijn vingers wijzen me daar elke keer weer aan.

als je een leuk en betaalbaar start setje wil

vlieg er zelf ook mee en vele andere

Ja zeker zal ik doen!

Thx dat is zeker een mooi setje!
Bedankt zal ff goed kijken! :thumbup:

[member=144]Pebbles[/member] had het al gezegd, maar boven mensen en auto’s vliegen is echt not done. Ik zie je aan het begin van het filmpje over een moeder met kind vliegen op enkele meters hoogte: Hoe voorzichtig je ook vliegt, er kan altijd een technisch mankement optreden waardoor de hele gehaktmolen in een klap naar beneden komt en dan moeten er gewoon geen mensen in de buurt zijn!

Kijk ook eens onder het kopje “van andermans fouten moet je leren” staan genoeg voorbeelden van de schade die de props alleen al kunnen doen.

Zorgen dat er niemand anders dan overige piloten in de buurt is, is echt een must. je wilt niet weten wat je voor gezeik je op je hals haalt op het moment dat je een omstander die gewoon langs fietst of loopt raakt.

?!? :o Huh, ik weet toch vrij zeker dat ik hier als eerste ook al een reactie op had geplaatst gisteravond.
Serverfout?

Nja, zoals er al werd gezegd. Die props kunnen een hoop schade aanrichten. En ik zou ook maar niet al teveel op de techniek leunen, want ik heb vaak genoeg filmpjes of forumposts langs zien komen over DJI spullen die een eigen leven gingen leiden.
Het gebeurd gelukkig niet vaak, maar je kunt er maar beter op voorbereid zijn.
Volgens mij vlogen jullie ook minder dan 50 meter van dat gebouw en vlakbij een bebouwd gebied. Oh ja, en die mensen waar jullie overheen vlogen was ook niet echt veilig ofzo… Als ik jullie was geweest zou ik gewoon op dat enorme veld zijn gaan vliegen.

Wel een mooie edit :slight_smile:
AV opleiding gedaan?

Ja indd. We hebben hier van geleerd we gaan dus volgende x lekker op een weiland vliegen ofzo :slight_smile:

Thx!! Nee ik zit nog op de middelbare school in het laaste jaar. Ik vind het gewoon heel leuk om videos te maken etc.
Dus dat doe ik nu al iets van 4 jaar ofzo dus heb wel wat aantal skilss ontwikkeld :slight_smile:
Ik zou graag voor mensen op dit forum hun videos willen editen bv als mensen zelf niet de skills hebben of zin hebbben.
Alleen moet nog even kijken hoe ik dat ga doen enz :slight_smile:

Ik ben nu bezig met een serie op youtube : Cinedrones en in deze serie wil ik de dji phantom testen en drones reviewen , racen enzzz egt zoveel alleen ja ik heb dus alleen de dji phantom (wat voor mij al best een grote aanwinst is).

Mijn droom is om gewoon drone reviews te maken en te testen en dan filmen enz.
Dus ik probeer een beetje abonnees op te bouwen op mijn kanaal dus als je de video leuk vond zou je me kunnen helpen door te abonneren. Ik wil elke week (ligt aan het weer XDD) een drone video te uploaden!
Mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCYbZFjF4E8pWaQdHGcopmkQ

Hehe, everyday there’s something to learn.

Cool, nou je doet het beter dan mij, terwijl ik toch ook wel zo’n 4 jaar in het maken van video’s zit en notabene op een opleiding AV zit :P.
Eerste jaar pas tho.
Wat je denk ik het beste kunt doen is ergens racing footage vandaan zien te halen (hetzij van een racer of van youtube), zorg wel dat het een beetje indrukwekkende beelden zijn, en maak daar een soort showreel van ofzo. Dan kun je er ergens een topic voor aanmaken en jezelf een beetje promoten ofzo. Alleen weet ik niet hoeveel mensen er in geinterreseerd zijn, volgens vinden de meeste een halfway decent video die ze zelf in elkaar flansen meer dan voldoende, dat zijn alleen maar mijn speculaties tho :P.

Heb even rond gekeken op je kanaal, ziet er leuk uit. Ik zou je alleen wel aanraden om over te schakelen naar video’s in het Engels. De hobby is wereldwijd niet echt heel groot en NL is daar maar een heel klein gedeelte van dus is de markt hier nog kleiner, de grote FPV/RC kanalen hebben meestal niet meer dan 10.000 subs (wat een vrij klein kanaal is voor YT standaards). Dus ja, vandaar.

Wat voor camera spul gebruik je? Zag dat je best wel veel geld al hebt zitten in je setup (PC enzo). Heb zelf een beter pc maar overall een minder goede setup. Dat kun je ook wel terug zien in m’n video kwaliteit :P. En natuurlijk ik ben zelf meer een cameraman dan een editor.
Dit is mijn kanaal mocht je het interresant vinden trouwens: http://youtube.com/imrepaasen

Edit: Niet al mijn video’s staan op dat kanaal trouwens, dat is het kanaal waar ik dit jaar mee ben begonnen om up te loaden zegmaar.
Mijn oudere video’s staan op m’n oudere kanaal: https://www.youtube.com/user/ImresVideoProduction

Ahh thx man! :slight_smile:

Mmmmm ja dat is een goede ik ben ook net ook een topic gestart!

Ik heb een idee om voor forum leden te editen ofzo.

Dat van youtube afhalen is ook wel een goed idee , maar ik ben bang voor copyright strikes.

qua camera spul heb ik een maat met een canon 60d (weet niet precies welke het is volgens mij 60d xD), en ik zelf beschik over een gopro 3+ black en een dji phantom 3.

Over dat engels is ook een goede ik heb ook al eerder engelse videos gemaakt. In het normaal kan ik gewoon vloeiend Engels maar als ik voor de camera sta dan krijg ik dat nederlands engels accent xD dus drm werk ik nu met engels subtitels

Ahh jij hebt ook nice videos man!