FPV Race evenement in Antwerpen: 9 november

Over een paar maanden vind een groot Java developer evenement plaats in Antwerpen. Dit evenement trekt jaarlijks ongeveer 3500 bezoekers waarbij vele een affiniteit hebben met gadgets, waaronder quadcopters. Het is een internationaal evenement waarbij de voertaal Engels is. Het evenement zal plaatsvinden in de namiddag/avond van maandag 9 november.

Nu is het idee ontstaan om hierbij een FPV race te houden in onze grote parkeergarage. We zullen filmen en er zijn vertegenwoordigers van grote online platformen (zoals voxxed.com) bij die erover zullen schrijven. Een perfecte gelegenheid om deze geweldige nieuwe sport onder de aandacht te brengen.

Om dit een succes te maken hangt en staat het bij twee dingen: :!:

1. Wat hebben we nodig om er een leuk en veilig evenement van te maken voor zowel de vliegers als toeschouwers?
    (afgesloten parkeergarage/schermen met livefeed/prijzen/bier/snacks/commentaar?) :?:

2. Wie willen er komen vliegen? We zoeken tenminste +/- 10 (ervaren) FPV-ers voor we het door kunnen laten gaan. Wat kunnen wij doen om jullie toezegging te krijgen? Toernooi? Met prijzengeld? We maken er een leuke meetup van! 8)

Zodra we genoeg toezeggingen hebben dat mensen komen vliegen willen we het openbaar bekend maken. We gaan de 3500 bezoekers ook aanmoedigen zelf een multirotor te bouwen om mee te kunnen doen aan het toernooi. Hiervoor willen we online artikelen publiceren (of verwijzen naar) waarin we uitleggen wat je nodig hebt om te beginnen in deze sport.

Alle hulp en suggesties zijn welkom, heb je interesse om te komen vliegen, neem contact met ons op (je kan mij mailen op roy.van.rijn@gmail.com).

Weinig reacties nog… zeg maar… geen :wtf:

Niemand die interesse heeft? Geen vragen?

Progressie! :clap:

Maandagavond hebben we in o.a. de parkeergarage maar ook het hoofdgebouw een testvlucht gedaan met jazzman251!
We hebben besloten er toch maar een demonstratie evenement van te maken voor jazzman251 en twee vrienden.

Hier de beelden (nu nog ‘geheim’, password: drone):
https://vimeo.com/136650931

Geweldig om te zien, wat een sport!

Nice :smiley:

ohh gaaf hey. :thumbup:

kom denk ik wel kijken. :smiley:

neem me zooi ook wel mee mocht het nodig zijn :ugeek:

kan wel workshop Blackhout maken geven LOL :slight_smile:

zou wel mooi zijn als…
het toch java enzo is
ze een tekening kunnen maken computer , cnc frezen ,maken ,vliegen :slight_smile:

Haha cool :slight_smile:

We hebben jazzman251 al gevraagd om 30 minuten te praten over de hobby/sport. Ik weet zeker dat er mensen zijn die interesse hebben en wellicht zelf al met RC bezig zijn. We zijn en blijven nerds natuurlijk.

Zou best een ‘gat-in-de-markt’ zijn denk ik, een workshop waar je betaalt, alles klaar ligt: soldeerbouten, frames, motoren etc en je gezamelijk een eerste quad bouwt onder begeleiding…

als ik zo animo zie van de mensen die een quad willen bouwen :slight_smile:

het is allemaal de schuld van
Charpu
Metal Danny
Boris B
Skitzo
en al die andere die, die kicke gave beelden op youtube heeft neer gegooit :slight_smile: