FPV race Delta Cup

Leuke race waarbij buiten gevlogen wordt. Inschrijven kan hier:

http://www.droneracingbelgium.be/events/detail/41

Lekker in de buurt, ik vlieg alleen geen 5.8G maar 1.3G moet toch ook gee probleem zijn?

dan kun je issues krijgen met besturing misschien…

Nee hoor, heb ik geen last van

ik heb in het verleden ook met 1.3ghz gevlogen, maar ik had toen een gigantische vermindering in mijn 2.4ghz besturing. Vloog toen met een graupner hott systeem.

Ik vlieg met een dx6i en lemon sat ontvanger

no problem, heb ook een wing met zelfde setup alleen orange rx ook geen probleem, vlieg ook regelmatig samen met frsky vliegers en ook geen probleem

Dan moet het goed komen :smiley:
Maar hoezo vlieg je met 1.3ghz ipv 5.8ghz? de antennes zijn veel groter dan voor 5.8ghz. Destijds had ik redelijk veel problemen met die frequentie.

Monopole koperdraadje van 59,33mm op 1200mhz is genoeg

Ik heb dat in t begin eens van iemand overgenomen en heb er nooit geen problemen mee gehad, dus ik zie geen reden om anders te kopen, en icm 433uhf werkt t ook prima, alhoewel ik liever met 2.4video vlieg, maar dan kun je met helemaal niemand samen, als ik die aanzet dan valt iedereen uit de lucht, dus toch weer 1.3, ook nooit met niemand problemen over frequenties als je samen gaat vliegen behalve met [member=322]QuadRon[/member] :joy:

ja op die manier. ligt er aan wat voor uhf systeem je koopt. ik heb er ook altijd mee gevlogen. Ik moest toen een filter op mijn uhf systeem zetten, anders had ik nog geen 30 meter video.
Denk dat het eerder andersom is hoor. ze drukken jou video signaal weg met de 2.4ghz zenders:P
deze fout had ik in de begin jaren van mijn fpv vliegen gemaakt (zo’n 8 jaar terug haha). ik wou toen vliegen met 2.4ghz besturing en 2.4ghz video. heb om deze reden weer een 35mhz zender gekocht destijds.

Heb je met zo’n monopole geen video dropouts tijdens flips en rolls?

Dragonlink, werkt per-fect, alleen ietwat grote ontvanger, maar das ook echt t enige minpuntje in mijn ogen.

Ik ga die 2.4 niet aanzetten, 800mw en 900mw gaan geheid problemen geven bij zenders, althans dat vermoed ik, ga t niet proberen met al die dure spullen van iedereen

Die ontvangers zijn inderdaad lomp groot. maar het zijn ook gemodificeerde sateliet ontvangers dacht ik.
Je kunt die zenders prima aanzetten hoor. Jij zelf hebt alleen slecht of geen beeld. Heb zelf ook altijd die zenders gehad. misschien dat het bereik van de zenders wat minder is dan. Maar je hoeft dit niet te proberen want je weet dat er dan ellende komt haha.
Heb je trouwens je ontvanger ook aangepast voor beter bereik?

Nee niks aangepast, alles klik klik plug & play ik heb een hekel aan dingen 1000keer testen en proberen, maar soms ontkom je er ook weer niet aan, Dl copter rx heb ik de antenne met servostekker gemaakt, die ruk je altijd los bij een crash, das een van de weinige aanpassingen, ik heb nog wel een test met 1.3 dipole met gesoldeerde antenne, ondanks dat die monopole prima werkt zonder glitches of dropouts, wil ik toch eens proberen of dit nog stabieler signaal of betere range geeft, dan kan ik misschien met minder vermogen vliegen en dus nog minder kans op storingen

Gisteren even de track getest voor de wedstrijd van 22 mei, zie hieronder het resultaat: