FPV onderdelen

Hoi allen,

Inmiddels ben ik op het punt om fpv spullen te gaan uitzoeken en aanschaffen.

Inmiddels heb ik wat lipo’s weg gevlogen met LoS vliegen met mijn epiquad 180x + emax RS2204 2600kv

Nu ben ik dus op zoek naar de fpv spullen die ik hier voor nodig heb.

Welke camera, rx, tx en bril adviseren jullie. Ik wil mijn vluchten ook filmen.

Zelf heb ik naar de fs attitude v3 gekeken, daar heb ik dan nog iets van een gopro bij nodig of anders een Dominator v3 die al dvr heeft.

Alle tips zijn welkom, ook met betrekking tot eventuele osd, adviseren jullie dit zo ja welke. Momenteel nog naze32 rev5 als fc maar wordt zeer waarschijnlijk een F3

Bedankt alvast.

Hi, ben zelf nieuw hier maar hoor bijna iedereen de immersionrc 5.8 GHz 600mW aanraden. Voor de bril moet je in prijsklassen gaan kijken. Voor de rest heb ik er nog geen ervaring mee, lees dus graag even mee.
Maik

Ik heb zelf de Predator v2 goggles, ze bevallen mij goed maar ik heb dan ook nog nooit door andere goggles gekeken. Goggles zullen erg veel afhangen van je budget.

Als camera zullen veel mensen je de HS1177 adviseren, super camera voor een redelijke prijs (ik adviseer je wel de instellingen te wijzigen zie het topic hierover.

Transmitter heb ik ook alleen nog maar ervaring met de stock transmitter die bij de predator zit, deze is wel heel erg lomp. Bij je transmitter zul je wel een andere antenne moeten kopen. Ik heb er wat goedkopen chinese gehad maar die welke ik had waren niet erg stevig en braken naar een aantal crashes af. Ik gebruik daarom nu die van ImmersionRC, kosten wat meer maar zijn ook heel wat steviger. (qua performance zijn ze ook ietsjes beter)

Als budget geen rol speelt :smiley:

Bril :

Module :
https://www.multirotorparts.nl/electronics/video-tx-and-rx/fatshark-32-channel-raceband-receiver-module-for-dominator.html

Zender :

Camera :

of

https://www.multirotorparts.nl/electronics/video-tx-and-rx/sony-hs1177-fpv-camera.html

Als film cam kan je dan een go pro nemen of ook een goedkoper alternatief :slight_smile: denk aan mobius of Runcam, Foxeer legend, SJ cam, Xiaomi enz enz

Dominator v3 rekt het 4:3 beeld.
Zelf heb ik de attitude v3, deze heeft de zelfde optics als de domv2, maar alleen geen dvr.

Jij raad dus niet aan om de dvr van de dom 3 te gebruiken om te filmen?

Dan denk ik dat ik toch eerder voor een attitude zou gaan

DVR is een prima feature, maar niet om mooi (HD) film materiaal mee te maken:

Precies :slight_smile: een DVR is wel weer handig om je quad terug te zoeken in het hoge gras ha ha.

Hey [member=666]ROL4ND909[/member] :).

De DVR in de DOM brillen is ideaal! Zeker voor het terugvinden van je racer, mocht je deze kwijt geraakt zijn en je pieper niet horen.
Kwaliteit is niet super om over naar huis te schrijven (om het te gebruiken als filmopname niet in iedergeval!).
Ik zou eerder gaan voor een Xiaomi Yi (nieuwste versie schijnt zelfde kwaliteiten te hebben als de GoPro4 black, en in prijs enorm te schelen ;).
Zelf heb ik 2 stuks Xiaomi Yis (eerdere versie) en die voldoet prrrrima! :slight_smile:

Nou zojuist mijn setup besteld en is het volgende geworden:

ImmersionRC Spironet 8dBi mini patch antenne LHCP 5.8GHz
ImmersionRC Spironet antenne set LHCP 5.8GHz
Surveilzone HS1177 600TVL
ImmersionRC 5.8Ghz 25mW Raceband FPV Zender
Fat Shark Diversity Raceband ontvanger
Fat Shark Dominator V3 goggle
EpiQuad videozender koppelkabel

ben benieuwd hoe het vliegen met bril mij af gaat. :S

Nooit meer wat anders! 8)