fpv-octo

Zat laatst te bedenken waarom er nog geen of minimaal octo fpv-racers rond vliegen. Is hier een specifieke rede voor? Heeft het effect/meerwaarde om motoren op elkaar te stapelen, vergroot het überhaupt de gewichten power ratio?

Heb namelijk wel frames hiervoor gevonden maar van dit type zijn er niet veel.

CopterGeist - CGX8-250 Mini Octocopter X8

Octo Mini Mamba

Goede vraag. De props zullen ietsje minder efficiënt worden, maar totaal power to weight zal toch zeker wel iets omhoog gaan? Leuk idee voor mijn volgende build.

Nadeel is natuurlijk wel dat het meteen een stuk kostbaarder wordt. En die onderste props gaan veel gras maaien als je daar niks op bedenkt.

Als je de filmpjes ziet van de toppiloten met hun quadjes, vraag ik me af of nog meer vermogen nodig is?
Denk dat met een octo je het maximum vermogen met je zintuigen niet meer kan volgen… :crazy:

Blijft wel een uitdaging natuurlijk!

Alleen maar meer werk met props vervangen na een crash ;D

Op zich zou je dat propeller probleem kunnen op lossen met een duct fan, zou je ook weer meer boost me kunnen generen. Krijg je ook weer een soort Puch en pull effect op de props.

Hij zou, zoals Apex al zei, waarschijnlijk wel ziekelijk snel kunnen worden waardoor inderdaad het besturen moeilijk wordt.

Maar moet je alleen kronkelende parcoursen willen race? In de auto sport of watersport heb je ook drag strips figure 8 en oval racing…

Waarom heeft jou Quad links 5 inch armen en rechts 6 inch armen ??
Ja ik doe oval racing… :slight_smile:

Heb ook wel een mini octo ontworpen en gefreesd :slight_smile:

Ik had je video gezien. Jou post was voornamelijk de reden dat ik er over aan het denken was :thumbup: . Hij zag er snel uit maar merk je een verschil in acceleratie of snelheid als je hem vergelijkt met je Blackout of heeft deze een compleet andere set-up?

denk dat 8 motoren een grote accu nodig heeft .
anders vlieg je maar 1 1/2 minuut op een 4s 1400mah
dan heb je een 2650 mah nodig dan word je quad weer zwaar.
daarom minder wendbaar .
Ik denk dat 4 motoren beter is

Mijn Spider van blackout vliegt op een 2700 mah 4S. Daar vlieg ik ongeveer 8 minuten mee. Ik heb deze ook eens op de Octo gezet, na een throttle punch van enkele seconden na 3 minuten vliegtijd hoorde ik de beeper triggeren. Dan ben ik geland en ik had net iets minder dan 4 volt per cel over. Lang nog niet leeg maar deze zakt snel uit aangezien de rating wrss wat aan de lage kant is voor 8 motoren die full throttle gaan. Batterij was ook totaal niet warm, zelfs niet lauw.

Als je “normaal” zou vliegen kan deze batterij waarschijnlijk weel een minuut of 5 mee.

naar bochten etc heb ik geen idee hoe hij vliegt want ik heb m’n fatshark verkocht en ben nu wachtende voor de dom v3. Daarna kan ik hem eens echt gaan testen :slight_smile: LOS kan ik van geen kanten :slight_smile:

Wil hem altijd wel eens testen :wink:

Kan ik geloven :-p ik hoop dat ik nu toch binnenkort eens nieuws ga krijgen van de nieuwe fatshark dat ik hem zelf eens kan gaan testen ^^