FPV Gear

Nu mijn quad lekker vliegt is het natuurlijk de hoogste tijd om naar mijn toekomstige fpv gear te kijken.

Welke camera raden jullie aan. Moet ik gewoon voor de Sony HS1177 gaan?

Wouter

Die HS1177 zie je in eens overal opduiken. Waarschijnlijk ook omdat MRP hem verkoopt en in de iniMini past.
Ik heb hem nu ook en vind hem eigenljik gewoon ruk! Of misschien alleen niet gebruiksvriendelijk :wink:

Het schroefje waarmee je de cam in de beugel schroeft is slecht van kwaliteit. Zacht materiaal, de kop draai je zo dol.
En als hij vast zit, kun je de cam nog steeds bewegen. Doordraaien gaat niet, want dan beschadig je de kunststof behuizing teveel.

In de hoogste stand past hij niet in een 35mm frame. In de middelste stand is hij eigenlijk net te laag. je dient dan een schroef te gebruiken met een hele platte kop anders kun je hem niet meer kantelen. Komt hij tegen de kop van de schroef.

Je kunt niet zomaar de instellingen wijzigen. Gaat namelijk via dezelfde plug waarmee je hem op de VTX aansluit.
Je dient dus de cam apart te voeden via de bijgeleverde remote om de instellingen te kunnen wijzigen.
De Lipo van de Fatshark past daarop, alleen zit er een BNC plug op de video-out. Die heeft niet iedereen liggen.
Ik krijg morgen een BNC-Tulp adapter binnen, kijken of dat werkt. Dan kun je hem via de bijgeleverde kabels van de Fatshark aansluiten. Heel gedoe, zou niet nodig moeten zijn. Veel andere cams hebben een aparte plug voor de remote.
En je moet de instellingen aanpassen, want standaard kan hij niet eens met tegenlicht en laagstaande zon overweg, beeld zwart.

Dan het grootste struikelpunt, de 5V input. Hij zou 5V aan moeten kunnen, maar ik lees meerdere reacties over het uitvallen van het beeld of strepen omdat 5V toch net te laag is. Ik koop JUIST deze cam om hem zonder step-down regulator aan te kunnen sluiten op de VTX. Heb nog te weinig met deze cam gevlogen om te zien of ik dit probleem ook heb. Maar sta er dus niet van te kijken als je dit ervaart.

Beeldkwaliteit zelf kan ik weinig over zeggen, nog niet optimaal mee kunnen vliegenā€¦ Ga er vanuit dat dat toch wel goed is.

Ik zou eerder voor een RunCAm PZ0420M gaan. Dan heb je bovenstaande problemen niet en dezelfde prijs.
Al kan ik niets zeggen over de bij te leveren behuizing, die heb ik namelijk niet.

Misschien zijn er mensen met een andere mening, maar dit is tot nu toe mijn ervaring.
Ik hoop eigenlijk gewoon dat het beeld wel goed is zonder uitval, anders gaat hij eruit!

Gebruik hier ook de PZ0420m. Bijna dezelfde cam. Werkt prima met 5v en makkelijk in te stellen!

Ik had juist begrepen dat bij deze camera geen pololu nodig is omdat die 5-22 volt aankanšŸ˜£

In theorie wel, in de praktijk blijkt dat met deze camera soms dus tegen te vallenā€¦

Vind het beugeltje wel erg ruk. Ik kan de camera nauwelijks passend krijgen in de gaatjes van het pdb van de BO mini. Als het wel past gaat de camera eraan bij frontale crash ivm uitsteken. Moet hem dus iets naar achteren verplaatsen. Schroefjes is inderdaad een gepriegel.

Ik had hem eerst tegen de topplate op mijn BO Mini. Uiteindelijk op de bottomplate bevestigd.
De camera zit dan wel net iets dichter op de schroeven van de beugel waardoor hij niet 100% recht kan staan.
Nu heb ik ze altijd onder een hoek waardoor het voor mij niets uit maakt.
Ook heb ik een klein beetje van de punt van de topplate met een Dremel weg geslepen.
Ik heb hem ook niet in de gaten van de camera plate gezet maar in de sleuven daar achter.

Waar kan ik de PZ0420m kopen. Is er toevallig een adres in nederland.

Kopen kan hier: http://www.securitycamera2000.com/products/RunCam-600TVL-DC-5%2d17V-Wide-Voltage-2.8mm-Mini-FPV-Camera-%2dDE.html. Hij komt uit Duitsland en je hebt hem in 2 of 3 werkdagen in huis.