FPV Bastards Rotterdam Indoor Fun race PART TWO!!

FPV Bastards Rotterdam heeft op 27 Februari een succesvolle avond georganiseerd waar we heel veel leuke en goeie reacties op hebben gehad. En in dat kader doen we het gewoon nog een keer.

Wat is het idee.
Datum: 23 April
Na de strijdlustige competitie in Dubai gezellig met een select aantal vliegers en publiek een knal avond houden in de garage in Rotterdam en achteraf voor wie wilt een hapje eten met z’n allen.
Wij kunnen alle hulp graag gebruiken om de track op te bouwen, wij staan er al om 19:45 in de garage. Als alles vlotjes verloopt hebben we om 20:30 al de eerste quads in de lucht. De eindtijd ligt aan de gezelligheid.
Materiaal zoals leds vlaggen enz zijn van harte welkom.

Gezien hoe vlot het de vorige keer ging willen we 1 heat extra erbij doen wat de mogelijkheid geeft tot extra piloten.
VTX zal weer 25mW Raceband zijn of 1.3Ghz
Kanalen worden weer vooraf uitgedeeld voor de eerste heats

• let op: het zal dus gaan gebeuren dat er tussentijd gewisseld moet worden van kanaal, zorg dat je dat makkelijk kunt op je VTX.

Aantal belangrijke punten.

1.    Aankomst garage parkeren van auto’s op aanwijzing van FPV Bastards Rotterdam   

2.    Er moet rekening gehouden worden met parkeer geld. TTarief is ongeveer 1.50/u    

3.    Locatie waar de piloten zitten  op aanwijzing van FPV Bastards Rotterdam (piloten hebben voorrang op eerste rang.)   

4.    Tijdens een heat word er niet op de track gelopen bij een crash wacht men tot de laatste geland is. Indien noodzakelijk word de race stil gelegd.    

5.    Er is geen 230V aanwezig dus zorg voor laders die op een auto kunnen.    

6.    Heats en wie er moet vliegen worden omgeroepen.    

7.    In de buurt van de piloten zullen twee emmers staan beide half gevuld met zand. Indien een lipo het begeeft in de emmer en zand erover heen.    

8.    Fail safe dient te werken.   

9.    Er is eten en drinken in de vorm van nootjes fris en chips (mag altijd meer bij) ook staan er Frisdrank automaten op locatie.    

10.  Er zullen vuilnis zakken en bakken staan gebruik deze aub.    

11.  Er is geen WC plassen kan wel indien nodig op een aangewezen plek. Mocht men een nummer 2 moeten doen. Op 500m links en rechts buiten de garage zit burger king en KFC. 

Het is een fun race en FUN is dan ook het uitgangspunt. Tijdens ons eerste event hebben we gezien dat er crashes zullen zijn. Gezien het 2 meter hoog is en close racing kan het dus voorkomen dat je uit de lucht word gevlogen door een mede piloot. Niemand zijn bedoeling maar dit hoort erbij.
Tijdens de avond zullen langzaam maar zeker de snellere mannen bij elkaar komen te zitten en zal het er harder en harder aan toe gaan.
We willen iedereen zoveel mogelijk laten vliegen dus zorg ervoor dat je op tijd klaar staat om aan je heat te beginnen.

De eerste 3 heats zullen bestaan uit 3 ronden per heat. De opvolgende heats zullen een ronde extra krijgen. Afhankelijk van hoe alles verloopt kan het zijn dat er meer rondes aan toegevoegd worden. Aan het einde van de avond willen we proberen een lipo killer te houden de piloten met de meeste aantal punten zullen samen komen te zitten en hier zullen zoveel mogelijk ronde worden gedaan.
Mensen die op 1.3Ghz vliegen (Ron en Juan) mogen meerdere rondes meevliegen maar je kunt alleen punten scoren in je eigen pool, dus!!
Punten verdeling per heat.
1ste plaats = 5 punten
2de plaats = 4 punten
3de plaats = 3 punten

Aan het einde van de avond kan het zijn dat er mensen nog wat willen eten.
We hopen net als de vorige keer er een toffe avond van te kunnen maken.

LET op hoogte is 2 meter enige ervaring is wel handig om je gear heel te houden.

Stuur een aanmeldings mail naar FPVbastardsrotterdam@gmail.com.
We hebben plek voor 20 piloten.
wil je als publiek komen je bent van harte welkom voor ons als organisatie zou het fijn zijn om een indicatie te hebben hoeveel man we kunnen verwachten. een mailtje is dan ook welkom.

Mail verstuurd!

Twee deelnemers vanuit Team-MRO!

Ik heb ook op afstand bestuurbare ledstrips. We maken er een discozaal van.

top [member=295]Heinz[/member] regelt de aanmeldingen verder.

Make it 3 :thumbup:

ok mannen denk dat we iets goed hebben gedaan.

we hebben binnen 24 uur 32 aanmeldingen al gehad insane.
grote namen zelfs in de scene.
hartstike tof
we gaam het uitwerken en iedereen krijgt zo wie zo een mail terug.

meld je gewoon nog aan als je wil komen knallen als er afvallers zijn hoor je het zo snel mogelijk.

tof mannen word gezellig.

Grote namen… daar hoor ik dan zeker weer niet bij met mijn 3 letters!

kris was dit de race waar je mij voor vroeg een tijd terug? Dacht dat het 2 april was?

Datum heeft een tijdje op 3 april gestaan volgens mij…

Ik zal mijn kanaaltokens meenemen. Die werken in onze groep heel goed om duidelijk te maken welk raceband kanaal voor wie is. Aan de achterkant zie je ook meteen hoe de DIP-switch moet staan (voor de mensen met IRC zenders). Je kunt hem aan je fatshark bevestigen zodat mensen die mee willen kijken ook meteen zien welk kanaal je gebruikt.

(credits [member=250]jaimevisser[/member] )

goud [member=347]jaapp[/member] ziet er ook nog eens tof uit

[member=284]BorisB[/member] klopt deze stond voor 2 april echter had SQG ook al een event voor de derde.
10 April is C-mines dus dat zou het ook niet worden.
dus hebben we het moeten doen op de 23ste

dan kan iedereen aan de aanmeldingen te zien 32 stuks :crazy:

we zijn ook al bezig met de heat sheet om te kijken of we nog meer piloten kunnen laten vliegen en daarmee meteen uitnodigen.

Ik ga er vast vanuit dat het 06:00 uur wordt ipv 04:00 hahaha, gezelligheid!

[member=194]Royce[/member] aan ons zal het niet liggen :thumbup:

zo wie zo ben ik de laatste die vertrekt om er zeker van te zijn dat het schoon is en alles achterlaat zoals we zijn gekomen.

enne wellicht met een groep of beter nog met zn alle effe shoarmatje happen

Klinkt goed!

even een update.

we zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de 23ste.

gezien de hoeveelheid aanmeldingen zijn we aan het kijken om het aantal piloten te verhogen.
heatsheet is klaar. kan vast verklappen dat men lipos nodig zal hebben. zal een strak schema worden om iedereen zoveel mogelijk lol in de lucht te laten hebben. so Prepare your self ;D
voor er uitvallers zijn ben je 4 heats verder. klein plus puntje tot na de eerste 4 heats hoeft men :wink: GEEN :thumbup: kanalen te wisselen.

We zijn trouwens ook al bezig met ons eerste :clap: GROTE NON PROFIT :crazy: buiten event.

Als we honger krijgen vlieg ik we een paar duiven uit de lucht. :thumbup:

@kris’79
Is 23ste een race event?

[member=284]BorisB[/member]
hey Boris.

we hebben het wel een race concept gegeven maar alleen om te zorgen dat we zoveel mogelijk air time hebben voor iedereen die komt.
fun factor is het belangrijkste.
beetje het zelfde idee als het eerste event. fly fast and have fun.

The track is set ;D
everything is ready… are you… that’s the question 8)

morgen is het zover de tweede fpv bastards scene.
teveel piloten haha maar we krijgen het erin 6 man heats net als vorige keer.
eten drinken muziek overal is wel aan gedacht.

nogmaals houd er rekening mee dat er geen 230V aanwezig is en je dus op je auto accu moet kunnen laden.
en lipo’s zal je nodig hebben believe me. ook mocht je na de eerste 4 heats uit komen te vallen je krijgt nog steeds de ruimte om te vliegen.

we hebben nog een kleine verassing bedacht but that’s for tomorrow.