Flip32 en Telemetry

Heeft er hier nog iemand een Flip32 en daar telemetrie aan de praat gekregen liefst met een D4RII?
De standaard telemetrie zoals RSSI werkt prima maar het lukt me niet om de battery spanning te zien.

Ik heb het tot nu toe alleen geprobeerd via softserial omdat ik maar niet eenduidig kan lezen hoe het via de hardware poort moet aangelsoten worden. Ik denk dat ik het weet (Ground en Tx0 maar zou het graag zeker weten :slight_smile:

Met een Naze32 had ik het je zo uit kunnen leggen, maar een Flip32 ken ik niet…

Ik heb inderdaad een aantal video’s gezien over hoe een Naze32 aan te sluiten.
Op de een of andere manier werkt dat niet met de Flip.

Ik zal vanmiddag de telemetrie aansluiting maar eens met de hardware uart verbinden en kijken hoe dat werkt.

Ik lees wel overal dat je pas telemetrie ziet als je de quad ARMed. Klopt het dat na het omzetten van de arm switch je direct telemetrie moet zien?

bij de Naze32 in ieder geval wel. Kan een vertraging van 2 seconden in zitten, maar meer ook niet.

Heb je de instellingen van je remote wel goed staan? Daar kun je sneller een fout in maken volgens mij…
Staat er gewoon Cleanflight op de Flip32? Telemetrie geactiveerd? VBAT geactiveerd en aangesloten? Voor zover dat kan op een FLIP32… Bij de ‘Ports’ tab in Cleanflight bij UART wel FrSky ingesteld bij ‘Telemetry’ ?

Kijk anders eens bij mijn instellingen van Cleanflight.

Vanaf cleanflight 1.8 moet je ook in de ports tab frsky telemetry op de goede seriele poort aanzetten zoals Royce al heeft gezegd. Dit is een vrij recente verandering in cleanflight dus dat zal in de meeste instructievideo’s missen.

Flip32 en Naze32 zijn in principe hetzelfde, maar met een andere layout.
Dus je zou de docs van cleanflight kunnen gebruiken : https://github.com/cleanflight/cleanflight/blob/master/docs/Board%20-%20Naze32.md

en deze afbeelding er bij gebruiken : http://www.dronetrest.com/uploads/db5290/694/14344b7ed01cb324.jpg

p.s.: ik zie dat FrSky telemetry inverted zou moeten zijn, ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat je een signal inverter moet gebruiken

Royce,

Ik heb inderdaad \Cleanfligth er op staan (laatste versie) en Vbat en telemetrie geactiveerd. Ook bij de poorten heb ik bij soft serial FrSky staan. Maakt de baudrate nog uit?
Ik heb alle instellingen die jij ook hebt, met als enig verschil dat ik probeer softserial te gebruiken. Dat leek me makkelijker.Moet mijn soldeerbout maar weer opwarmen :slight_smile:
Complimenten overigens voor de nette bouwwijze van je quad.

Daniël,
bedankt voor de links. Die gebruikte ik ook al.

Beetje druk dit weekend. Ga zo nog even een batterij leeg vliegen en dan volgende week maar weer aan het werk