Flexielexie stelt zich voor.

Hoi, ik ben Flexielexie(Alex) uit Assen. Ik ben ook besmet met het virus, en wil mijn eerste Drone gaan bouwen/aanschaffen. Zit nog een klein beetje in dubio omdat ik me afvraag of een built me wel gaat lukken. Ben niet super handig, en kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een soldeerbout heb vastgehouden. Het is niet zo dat ik helemaal niets kan, maar ik werk niet voor niks in de zorg😁
De meeste adviseren toch zelfbouw en denk toch ook dat ik dat toch maar moet gaan doen. Neem de lijst van Walter kort (thx erg nuttig voor noobs als ik) over want het overzicht ben ik totaal kwijt. Er zijn ook zoveel mogelijkheden/onderdelen. Hopelijk kan ik over een tijdje vliegen met mijn eigen gebouwde fpv race drone.

Welkom Alex! We zijn met een groep in Groningen aardig actief. Daar vooral zelfbouw maar ook een aantal Vortex250 quads. Voordeel aan zelfbouw is dat je wat meer snapt van je spullen, zodat je makkelijker (en goedkoper) onderdelen kan upgraden of vervangen als je ze stuk vliegt. Brengt wel veel research en soms frustratie met zich mee. Wat mij betreft is dat het waard, maar als je gewoon direct lekker wilt vliegen zonder gedoe, schaam je niet om gewoon een vortex of tbs vendetta aan te schaffen.

Voor zelfbouw is in onze groep de EpiQuad ook wel populair, die met minimaal solderen in elkaar kan zetten met behulp van het EpiPDB en EpiRex. Ook de true-x frames worden populairder, bijvoorbeeld van Shendrones.

Lijkt me ook stuk extra voldoening geven om met je zelf gebouwde quad te vliegen. Was ook van plan om epiquad te gebruiken(thnx voor de tips), maar die zijn helaas momenteel niet voorradig. Zag wel op Mp een epiquad te koop staan in de buurt die me dan toch weer beetje aan twijfelen brengt.

De epi 210 is weer op voorraad nu :slight_smile:

Thanks had net ook mail gekregen dat ie weer voorradig was. Gelijk maar ff besteld😁
Inclusief EpiRex. EpiPDB was
Nog niet voorradig helaas.

Nice :slight_smile: PDB komt vrijdag of maandag weer op voorraad hoor ik net.

Even reageren op de Groningen of Noord whatsapp groep topics op dit forum, dan blijf je ook op de hoogte van dit soort dingen, en race sessies :slight_smile: