FFe voorstellen =]

Hey allemaal,

Ik ben Ramon ben 23 woon in regio zuid Limburg en ben geïnteresseerd geraakt in multirotors.
Al ongeveer 3 weken kijk ik alleen nog maar naar multirotor video’s en wil graag zelf eentje in elkaar flansen.

Wel moet ik erbij zeggen dat dit mijn eerste echte RC ervaring is afgezien van natuurlijk een aantal RC auto’s.
Graag zou ik wat hulp krijgen met betrekking tot materialen installatie en dergelijke.
Uiteindelijk wil ik graag FPV vliegen met ook een GPS module zodat de drone wat kan hoveren terwijl hij wat activiteiten filmt.

Tot zover is dit mijn lijstje van materialen (uitgebreid) en doe zeer zeker suggestijes voor alles wat ik vergeten zou kunnen hebben:

Voor mezelf en voor anderen zal ik gelijk even de ongevere prijs erbij zetten.

Quad:
ZMR 250 frame full carbon (als de armen vlot breken bestel ik een setje THUG armen) $26
DYS 1806 2300KV 5x$10= $50 (een reserve voor breuk of defect)
Naze32/Flip32 graag wat suggesties hierover welke ik zou pakken iig wil ik een 10DOF $25-$50 of is 10 DOF nutteloos?
propeller balancer $4
ESC’s ???help! welke zijn goed voor een goede prijs?
Gemfan 5030 set 4 props $2.22x4 = $9
Gemfan 5030 3 leaf set 2 props $1.45x6 = $9
Doosje nylon standoffs verschillende lengtes $8
XT60 connectors 5male+5female $4 <-geel (Waarom zijn de blauwe nog veel goedkoper?)
Batterijen ??? help!
Kabels verschillende diktes ??? welke?
Heatshrink voor kabels + armen met ESC welke maten?
Nucleus PDB $27.50 out of stock maar zal snel genoeg verkopen clicky clicky link
achteraf waarschijnlijk nog wat LED’s

Transmitter/receiver:
Turnigy 9X ? Wie weet waar hij een mooie prijs heeft? mischien met FRsky

FPV (voor later wanneer ik daadwerkelijk een beetje kan vliegen)
Sony 600 TVL 2.8mm ? mischien andere suggesties?
Gimbal 3d print + klein servo
bril of monitor?

Overige benodigdheden:
Soldeerbout $33 clicky clicky link
Loctite $8
schuifmaat $4

tot zover ong 230 dollar zonder FPV, transmitter en batterijen

Dus geef me AUB zoveel mogelijk advies over gebruikte materialen of iets dat ik vergeten ben =]

Groetjes Ramon

welkom

Meeeeeeer propellers ;D ;D
Die dingen gaan snel stuk dus daar wil je er heel veel van hebben.

Welkom!

Gimbal op een mini is niet echt van belang, die zou ik weglaten.

Props, vooral veel props en niet gelijk 6045 maar zou beginnen met 5030 om het gevoel te krijgen.

De Gimbal gaat ongeveer iets van €15 kosten voor dat geld wil ik het wel eens proberen =p