favoriete propellers om mee te racen

Ben nu een beetje aan het zoeken naar goeie propellers om mee te racen en erg benieuwd waar jullie mee vliegen voor 250 class.

Lijkt me dat het afhankelijk is van verschillende factoren als motors, accu’s en vliegstijl. Ben toch wel erg benieuwd wat jouw favoriete combi dan is.

Emax 2805 2840Kv met 5x3 Gemfans op 3s…Heerlijk ;D

thanks voor je comment [member=141]Freakert[/member]. Had van jou ook wel een eerste reactie verwacht inmiddels :stuck_out_tongue:

1960kv cobra’s met 5040 gemfans. Op een 1300ma accu. En 5045 bullnose met 2200ma accu’s. Met die 5040 heb je net wat meer power dan die 5030 vind ik lekkerder vliegen.

Ok [member=196]Thomio[/member], goed om te weten. Hoe beïnvloed die bullnose volgens jou het vlieggedrag, en waarom die je die er dan speciaal op met de grotere accu?

Die bullnose heeft veel meer power omdat het eigenlijk afgeknipte 6"props zijn. Daarom trekken ze ook meer stroom. Mijn 1300’s kunnen dat niet aan waardoor de spanning heel snel inzakt. Ik heb 3s accu’s met 4s zal je daar minder last van hebben. Omdat ik toch nog 2200’s had ben ik die gaan gebruiken, deze zakken veel minder in. Wat betreft het vlieg gedrag, met die bullnose merk ik dat je directer bent met het throttle, en je kan harder :wink: maar ik denk ook dat het gewicht meespeelt. Een iets zwaarder frame vind ik lekkerder vliegen dan een lichter frame. Is minder zenuwachtig.

Cool dit soort beschrijvingen [member=196]Thomio[/member]! Dit zijn mooi gebruikerservaringen zonder alle natuurwetenschappelijke poespas er omheen. Op deze manier kan ik (en hopelijk ook andere forumleden) goed inschatten waar nu werkelijk op gelet moet worden.

Omdat ik nog een paar 2200’s had, was dat eigenlijk de reden dat ik die bullnose prop gekocht had. Want als ik met 5040 vlieg zit ik normaal al op de 80% throttle met een 1300ma batterij. Die 2200ma batterijen zijn nog een stukje zwaarder dan is die helemaal niet meer vooruit te branden.

De 1960Kv Cobra’s doen het het beste op 4s. Op 3s kom je al snel power tekort :wink:

De 5045 bullnose props, moet je die nog balanceren?

@freakert ja dat klopt :wink: heb daarom ook 4s batterijen in backorder staan… Die bullnose heb ik nog nooit gebalanceerd. Vind het zonde van de tijd. Props breek je toch om de haverklap. En heb nooit gemerkt dat ze in onbalans waren.

In principe moet je HQ props nog balanceren. Echter zijn er weinig mensen die het doen.
Heb het in het begin wel gedaan voor mijn BO B330, maar teveel werk dus uiteindelijk niet meer gedaan.
Merkte er vrij weinig van.

Ben nu bijna klaar met mijn BO Mini H. 2300kv en 5045 Bullnose met 2200mAh 4S erop. Zal mijn bevindingen hier plaatsen.

Gymfan’s komen er bij mij niet in. Die breken zo gigantisch snel. Ook de HQ’s breken, maar niet zo snel als de Gemfan’s.

Iemand een goede adres voor 5045 bullnose?

In Nederland heeft alleen Multirotorparts ze volgens mij. En ze hebben nog voorraad, ook een meevaller! Dingen zijn zo gewild dat ze vaak geen voorraad hebben.

goedemorgen,

er word een test uitgevoerd binnenkort (zodra ze binnen komen)
met deze naar zegge onbreekbare props.

en

spot goedkoop ook nog
als ik meer weet dan horen jullie het
hier nog een paar filmpjes erover

Ik heb al een aantal verschillende props geprobeerd op mijn ZMR (20a ZTW, 2204 1960 Cobra). Op volgorde van redelijk->goed:

5030: Vliegt prima maar weinig power. Op hogere throttle weinig extra vermogen.

5030-3: Iets beter. Bediening voelt anders aan met triblades en de quad maakt een heel ander geluid. Batterij gaat vlugger op, iets meer power dan de 5030 maar nog steeds weinig extra boven de 70% throttle.

5040: Goede props op deze quad. Flink wat power tot bijna bovenin het throttle bereik.

In de tas, binnenkort proberen:

5040-3
6045
6045-3

Op 4 cellen neem ik aan?

Zowel op 3 als 4 cellen gevlogen. Waar de 5030’s op 3 cellen best redelijk zijn merk je echt dat ze met de 4-cels achterblijven. In mijn opinie zijn de 5040’s altijd een betere keuze met de 1960kv cobras, zelfs op 3s.

Helemaal eens met de gemfan snel breken. Ik draaide een keer mn prop schroef aan en hield de prop iets teveel tegen met mn hand, en brak direct.

Vandaag weer met mijn buurman wezen vliegen. Die heeft een Blackout Spider met Gemfan’s. Bij elke crash is het echt 3 tot 4 props vervangen van de 6. En dan ook vaak alle twee de bladen eraf. Hij gaat aankomende week over op HQ’s. Ben benieuwd naar de resultaten.