Fatshark IPD

Hi,

Heb gisteren mijn Fatshark HD2 ontvangen.
Nu merk ik dat de IPD settings net niet goed krijg waardoor het net niet lekker kijkt.

Nu was mijn vraag, is de minimale afstand van deze IPD bij de verschillende headsets (Attitude, Dominator, HD2) het zelfde?
Anders kan ik altijd nog overstappen naar een Attitude bijvoorbeeld.
Op Youtube ook al een mod gevonden om dit op te lossen maar dat betekend dat ik met een dremel aan de gang moet. Dat vind ik ook weer zonde.

Waarom Fatshark z’n IPD niet kleiner laat instellen is me ook een raadsel trouwens heb toch geen abnormaal hoofd dacht ik.

Groeten Dick

Tijdens het zoeken toch nog de range gevonden van de Attitude en HD2.
Maar helaas lijken die allemaal dezelfde range te hebben.

Misschien dat de FOV nog uit maakt in combinatie met de IPD range dat je dan toch nog lekker kunt kijken maar dat weet ik niet.

Dominator HD2 Specs
Attitude V3 Specs

IPD range van de dom v3 is iets ruimer: 57-72mm.

Mijn ipd valt ook binnen deze range, maar toch is een beetje kiezen en delen tussen lichtelijk blurry mid of zijkant. Ik meen inderdaad wel gelezen te hebben dat sommige varianten een tolerantere range hebben, ookal is de ipd op papier gelijk.

Ik heb mijne overigens wel een keer geruild, omdat ik mijn linkerscherm gewoon niet scherp kreeg, hoe ik t schermpje ook voor mn oog zette. Maar dat lijkt bij jou niet het geval.

Krijg inderdaad beide schermen individueel wel scherp.
Alleen zit mijn focus van m’n rechter oog net iets rechts van het midden. Daardoor krijg je een beetje een scheel gevoel.
Als ze nog een klein stukje dichter bij elkaar konden was het goed geweest.

De dom v3 zou kunnen maar dat is dan weer een 16:9 scherm dat is dan weer jammer.
Misschien toch maar eens ergens gaan passen.

ik heb mijn HD2 ook net binnen, ik heb zelf gemerkt dat ik de -2 lensjes moet gebruiken.
ook kan het helpen om het zachte schuim op de faceplate te zetten en het elastiek strak aan te trekken zodat de schermpjes dicht bij je ogen zitten

Ja de -2 heb ik er ook op zitten samen met het zachte schuim. Maar nog steeds net niet perfect helaas. 8)