Failsafe instellen

Ik heb failsafe zowel in cleanflight als op mijn receiver ingesteld. Als ik nu de transmitter uitschakel werkt de failsafe goed. Echter blijven de motoren nig wel een x aantal seconden op een heel laag toerental te draaien. Dit gebeurt niet als ik failsafe in cleanflight uitschakel.

Is dat een instelling van cleanflight die de motoren nog even langzaam laat lopen. Te traag om door te vliegen trouwens hoor.

Als je verbinding tussen je ontvanger en je FC wegvalt dan geldt de failsafe van cleanflight. Valt je verbinding tussen je transmitter en je receiver weg, dan geldt de failsafe van je ontvanger. Tenminste, dat is zoals ik het begrepen heb. Het zou dus kunnen dat je ontvanger wat traag is met volledige failsafe aanzetten.

Ligt er ook aan hoe je receiver hebt geconfigureerd. Een d4r-ii kan je ook zo instellen dat zodra de verbinding weg valt, dat er geen signaal meer naar de flight controller gaat zodat daar de failsafe afgaat.

Failsafe in cleanflight heeft aardig wat opties via de cli. Zie Failsafe. Denk dat je moet kijken naar failsafe_off_delay.

Beste tip die ik je kan geven. Test alles uit op je werkbank zonder props. Probeer alle mogelijke foutsitaties na te bootsen. Het laatste wat je wil is dat bijv. de failsafe van je receiver fout staat en die bijv. 100% throtle geeft bij signaal verlies :silent:

Zoek een de failsafe settings op in de cli van cleanflight?
Set fail

Daar staat een waarde failsafe_throttle_low_delay
Speel daar eens mee

Ik heb hem op 0, meteen uit

Ik weet wel dat er met de X4R (SBus) en Betaflight aardig wat ‘gedoe’ is geweest in combinatie met failsafe. Wanneer je Betaflight vliegt met de X4R, zorg dus dat je de laatste versie vliegt en de X4R op ‘no puls’ zet.

Op welke waarde kun je failsafe_off_delay het beste zetten. Is de standaard waarde van 1 seconde niet te weinig. Dan heeft de receiver bijna geen tijd om de verbinding te herstellen als er een kleine storing is.