Fafourtie little bee

Hoi
na mijn ervaring met de grote 20amp emax
heb ik maar me geluk beproeft met de little bee .

ik moet zeggen ik vind ze erg fijn
wegen haast niets

ik had een vraagje ,toen ik gisteren LOS aan het vliegen was .
en ik liet me quad zakken .
leek wel of me motors stopte ,en toen ik throttle gaf gingen ze weer .
is dat was ze noemen antibreaking ?

Vlieg je met Motor_stop aan of uit? Wanneer je Motor_stop aan hebt en je gaat met je gas volledig terug naar 0, dan kunnen je motors stil gaan staan inderdaad. Braking zorgt dat dat nog sneller gebeurt :wink:

Dat is ook de reden dat ik altijd met Motor_stop uit vlieg. Bij throttle 0 blijven de props toch minimaal draaien.

Bij een crash moet je dan wel direct disarmen, anders mogelijk “magic smoke”… :lol:

Dan zou ik moeten kijken in cleanflight denk ik .
weet niet zo uit me hoofd wat er aan of uit staat .
Heb deze ecs gekocht en niets aan gepast flashed .

Zoals het nu staat is misschien wel beter ?
Ja ik crasch nog volop :slight_smile:

Met motor stop heb je inderdaad geen controle meer met throttle 0. Je zou ook een mix kunnen maken met in de taranis door de throttle een klein beetje omhoog te shiften zodat je een minthrottle kan aanzetten op de taranis. Ik laat mijn quad ook wel eens vallen met throttle 0, op het moment dat ik de throttle dan weer een klein beetje open trekt gaat hij gelijk weer strak.

toen ik throttle gaf reageerde hij meteen .
Ik vond het wel een apart gezicht .
Het viel me op .
dus ik dacht zal wel een functie zijn van de Little Bee

Inderdaad een automatisme welke al helemaal in mijn ‘systeem’ gebouwd zit!
Maar het smoke verhaal valt wel mee met de Rotorgeeks en Littlebee ESC’s. DYS 20A hadden daar veel meer last van.

Ik vertrouw ook op dat neervallen eigenlijk. Gas eraf is gas eraf en dan “valt” de quad met een boogje door op koers, ik vind dat juist kicken :slight_smile: Gas er weer op om dan een eind aan de glijvlucht te maken en uit de val te draaien.
Het leukste is dan om achterstevoren te draaien terwijl je valt en dan weer vol gas wegscheuren. Doet een beetje denken aan m’n bmx tijd van vroegah, freestyleee :slight_smile: Alleen dan zonder pleisters en bulten :stuck_out_tongue:

motor stop is super slecht voor de motoren en regelaars als het in de lucht gebeurt :).

Ik vlieg ook gewoon zonder motor stop. Nooit problemen met uitfikken van regelaars eigenlijk.
Bij crash disarm je toch meteen. Goede regelaars moeten ook niet zomaar uitbranden. Littlebee heeft ook thermische beveiliging en anti stall functie ook nog eens.

Dat wist ik niet! Misschien mogelijk wat meer achterliggende uitleg te geven? Ben namelijk wel nieuwsgierig waarom het zo slecht is.

als je motoren van stilstand steeds onder spanning plostseling moeten gaan draaien creert het heel veel stroom iedere keer.
Je kan met motor stop ook een mix met throttle maken zodat je naar 0 throttle kan gaan zonder dat ze uitgaan