Even voorstellen!

Hallo hallo,
Mijn naam is Luuk Voesten en ben 19 jaar, studeer op dit Mechatronica aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Afgelopen zomer ben ik samen met een maat van mij begonnen met bouwen van onze eigen drone (redelijk grote bedoeld voor filmen). Beide zijn erg enthousiast geraakt, hij heeft een Phantom 3 gekocht en ik wil me graag meer gaan verdiepen in het drone racen. Alleen waar moet ik beginnen?? Veel fora zeggen dat je moet beginnen met een Hubsan X4 FPV maar is dit echt nodig? Hoe zijn jullie begonnen met een scherm of meteen met goggles?
Weet iemand verder of er in Noord-Limburg (Venray) leden zijn bij wie ik een keer kijkje zou kunnen nemen tijdens het vliegen, of die mij wat op weg zou kunnen helpen?

Alvast bedankt voor alle info die jullie zouden kunnen geven :lol: :thumbup:

Laterzz

Welkom Luuk!

Ik kom uit de buurt woon in Eindhoven en werk in Helmond.
Wat je al zei om stick gevoel te krijgen is een Hubsan een goed begin. Ik ben meteen met een ZMR 250 begonnen :slight_smile:
Denk omdat je mechatronica studeert dat je wel voor zelfbouw gaat, er zijn er aardig wat in deze omgeving die een quad bezitten…
Komt natuurlijk ook een zender en bril bij.
Succes met de keuzes maken waar je mee wil beginnen :thumbup:

Beste Brian,
Ik ben zeker van plan om een zelfbouw drone te gaan maken.
Denk dat ik mij de 24e een ga oriënteren bij de wedstrijd in Eindhoven (weet jij toevallig of het gratis is voor toeschouwers?).
Wat betreft de zender maak ik gebruik van een Turnigy 9X en was inderdaad al aan het kijken voor goggles maar wil ze eerst een keer proberen voor ik veel geld uitgeef aan een bril die niet lekker zit… :P.
Zijn er in regio tussen Eindhoven en Venray toevallig FPV meetings?

Haha hoop vragen… alvast bedankt! :thumbup: