even voorstellen

Heey, ik ben Jelle ben 25 en woon vrij centraal in het land, ben nog niet zo lang geleden begonnen met me eerste drone (een Hubsan X4) om te kijken hoe het is. en het bevalt me prima :smiley: En wil nu graag beginnen met het betere werk en dan vooral FPV racing. ik ben al even aan het zoeken om hem zelf te gaan bouwen maar ik kom er achter dat het vrij complex is en ik eerst wat meer ervaring met elektronica wil hebben voor ik daar aan ga beginnen. Dus nu zit ik te denken om een Vortex 250 pro te gaan halen en door gaande weg te upgraden en repareren wat meer ervaring mee op te doen zodat ik uiteindelijk toch zelf een kan gaan bouwen. dus als er mensen zijn met een ImmersionRC Vortex 250 pro zou ik graag jullie ervaringen willen weten.
voor mijn controller zit ik te denken aan een Frsky Tatanis X9D plus en als FPV gear een Fatshark Dominator V3, is wel meteen een duur grapje maar aangezien dat dat de spullen zijn die meerdere drones mee gaan denk ik dat dat het wel waard is.
verder hoop ik dat ik binnen kort wat events of iets dergelijks mee kan maken om het een keer RL te zien en niet van Youtube video 's.

gr. Jelle

Welkom

Toe maar. Mooi begin.
:thumbup:

eindelijk eerste deel van me spullen binnen. me taranis en de dominator v3. alleen nog geen quad om te vliegen :’( ik wou een vortex 250 pro gaan halen maar die zijn pas weer beschikbaar over 3 weken. zit nu toch maar te denken om maar meteen te beginnen met zelf een epiquad 210 te gaan bouwen. heb al mooie filmpjes daarvan gevonden op het forum. en er is ook heel veel te vinden over het bouwen. gelukkig kan ik al wel even aan de gang met de sim liftoff. ik heb me taranis en de v3 aangesloten op me laptop en dat werkt ideaal. :slight_smile:
[attach=2]

Als je een beetje handig bent en kan solderen gaat het je lukken.
Zo ben ik ook begonnen.
Ik ben ook maar een beginner :wink:

bedankt, gaat wel goed komen hoor :wink: heb nu me epiquad 210X frame al binnen. moet hem alleen nog gaan vullen. maar dat moet ik allemaal nog bestellen. dit is me boodschappenlijstje.

-Lipo: nano-tech 1300mAh 4S 45-90C
-motoren: Xnova RM 2204-2300KV
-ESCs: Emax - 20A - ESC - BL-Heli firmware met Oneshot125 56
-vTx: ImmersionRC 5.8Ghz 25mW Raceband FPV transmitter
-vRx: FrSky D4R-II PPM receiver
-camera: Sony 700TVL fpv
-atenne: ImmersionRC Spironet antenne set LHCP 5.8GHz

moet alleen nog even uitzoeken welke PDB ik wil. ik zit te denken om een EpiQuad EpiPDB bestellen alleen moet nog even weten welke 2e voeding ik nodig heb. ik kan kiezen uit: gefilterde v-bat en pololu 12v stepdown 600 ma. maar weet nog niet helemaal wat dat inhoud. en als het goed is heb ik dan ook geen 5volt regelaar meer nodig want dat zit dan in de PDB. en dan nog een heleboel props. volgens het frame moeten er 5045 bullnose props op maar las ook dat voor beginners 5030 beter is.
als het goed is heb ik dan alle onderdelen compleet moet dan alleen nog wat krimpkousjes, spacers en een stekkertje voor de batterij hebben. en dan kan ik gaan bouwen volgende week… als alles is aangekomen dan.

Klinkt goed.
Laat wat foto’s achter als je klaar ben bent.

hehe, eindelijk al me spullen binnen dus ben vandaag begonnen met bouwen. al is het nog wel lastig om uit te zoeken hoe en wat alles vast moet. gelukkig kwam ik hier al een topic tegen van iemand met ongeveer de zelfde set-up dus lekker daar een beetje aan het mee kijken. uiteindelijk is dit de definitieve set-up geworden.

motor: Xnova 2300 kv
ESC: FVT Littlebee 20A pro
PDB: epiPDB
FC: Seriously Pro Racing F3 Acro
Ontvanger: EpiRex
Zender: ImmersionRC 5.8Ghz 25mW Raceband
Cam: Sony 700TVL

dit heb ik er tot zo ver van kunnen maken. lijkt al wel ergens maar nu moet het lastige deel nog.

Strak hoor.
Mooier dan mijn eerste.
Dat word genieten :thumbup:

Nicely done,

En dat voor een eerste keer :thumbup:

ja, met dank aan de krimpkousjes ;). heb eerst wel een beetje lopen rommelen met het verbinden van de motoren aan de esc’s maar ben er ook wel tevreden over. nu alleen de rest nog. maar ben de komende 3 dagen niet thuis dus daar kan ik donderdag pas mee verder.

Als dit je eerste build is, laat die Vortex dan maar zitten, dit gaat je prima af :thumbup: :clap:
Is die F3 compatible met de socket configuratie van de EpiPDB? Dan kun je die stekkers van de ESCs er ook afhalen.

Ziet er super uit ! Goede gear heb je in huis ! Veel succes :slight_smile:

~ YouTube =DroneD ~

Netjes man!

Als je nou de volgorde van motoren op je fc afstemd met die van de pdb en dat aan de onderkant van je fc met kabeltjes soldeert en die aan de bovenkant van pdb soldeert dan kun je een mooi strak pakketje maken wat je nooit meer uit elkaar hoeft te halen

Ik heb t zo gedaan

En fc erop

ja, Sensei_d had al wel wat gevonden hoe je de naze kan aan sluiten op de EpiPDB ziet er echt super simpel uit maar de SP Racing F3 is totaal anders ingericht. :expressionless: dus moet maar wat gaan bedenken. zat al wel stiekem een beetje te zoeken waar welk pinnetje over een komt met de naze maar is wat lastiger dan gehoopt maar daar kan ik morgen lekker mee bezig.

bedankt KevinG. ik wil er wel zo iets van maken alleen heb een ander type FC, anders was het helemaal makkelijk geweest met de foto’s :thumbup: maar dat ga ik morgen allemaal uit zoeken. is ook een beetje apart dat het met stekkertjes werkt. maar misschien ook wel weer makkelijk want wil eigenlijk even me receiver en de FC er op zetten en dan even LOS vliegen. en dan vrijdag bezig met de camera en transmitter want dat zal ook nog even uit vogelen worden denk ik. :crazy: maar stap voor stap kom ik er wel. :slight_smile:

even een update. naar wat gerommel heb ik toch maar een naze rev6 erbij gehaald en bewaar me seriously pro maar voor een latere build. maar als het goed is heb ik nu dus alles in elkaar zitten om LOS te vliegen… als alles mee zou werken. want met het binden van me taranis heb ik hem eerst moeten updaten. was op zich geen groot probleem. maar nu geeft me taranis antenna defective tx warning. en bind hij nog steeds niet. dus daar zit nog wel even wat uitzoek werk in. en aangezien ik binnenkort voor een maand in het buitenland zit voor me werk moet ik dit projectje even op pauze zetten.

Ziet er super strak uit.
Heb ook zin om zo’n machine te bouwen .
Waar heb je alles vandaan gehaald? incl bedrading?
heb zelf nu een eachine 250 om mee te beginnen.
En vlieg dat met een taranis en d4r 2.