Even voorstellen.

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bas van der Stroom. Ik ben 34 jaar en woon in meppel. Een maand of twee geleden kwam ik via youtube in aanraking met fpv-racing, ik was dan ook direct verkocht. De enige rc ervaring die ik op korte termijn heb gehad is een helicopter. Hier ben ik nooit mee doorgegaan vanwege de kosten na een crash. Dat was elke keer best een prijzige aangelegenheid :S. Na mijzelf enigzins ingelezen te hebben en uren naar youtube filmpjes gekeken te hebben, toch besloten op korte termijn een quadcopter te kopen. Nu heb ik een leuk bedrijfje gevonden in Minnertsga boven Leeuwarden (quadcoptersenzo). Hier heb ik de onderstaande onderdelen gehaald.

Frame: Emax 250 carbon/glasvezel
Motors: Emax 2204 2300kv
ESC: 12A blHeli
Flightcontroller: Naze32 Acro
Props: DAL 5040
Accu: Turnigy 2200mAh 3s
Zender ontvanger: Flysky
Camera: Mobius C lens wideangle (deze komt hopelijk dinsdag binnen via hobbyking)

Ik heb de bovenstaande spullen afgehaald bij quadcoptersenzo. Aangezien ik nieuw ben met deze hobby heb ik mij goed laten informeren door quadcoptersenzo. Ik werd zeer vriendelijk ontvangen en goed geholpen. Geen vraag was te veel. Ondanks ik zelf best wel kan solderen werd er uit service de headers op de flightcontroller gesoldeerd. En samen de bovenstaande spullen uitgezocht. Heb er een middagje over gedaan om de quadcopter zelf af te bouwen. En heb inmiddels een stuk of 10 keer gevlogen. Conclusie, verslaafd en nodig toe aan een aantal extra lipo accu’s :wink: 8).

Inmiddels heb ik ook een nieuw frame besteld in de US bij getfpv.com. ik heb daar de Lumenier G10 250 besteld. Dit wordt mijn tweede quadcopter. Maar goed eerst verder uitzoeken welke fpv bril ik wil hebben. Dit is ook weer een uitdaging, zoveel soorten, hoge bedragen, kortom goed over inlezen en graag advies van jullie. Dus als er mensen bij mij in de regio zijn waar ik een keer kan meekijken en advies van kan krijgen hoor ik het graag.

Groet Bas

Welkom Bas,
Is een prima setup die je daar opsomt!

De meeste zenders en ontvangers zijn van Immersion en Fatshark

Zelf hebben wij een Fatshark Attitude en een Skyzone bril. Beide zeer tevreden over.
De meeste racers heb ik de Immersion 600mW ingebouwd maar van de TS5828 van 600 MW zender zijn wij ook zeer tevreden. Let op dat je ook goede antennes aanschaft, de Spironet of Aomway hebben wij in ons arsenaal…

Groet, Erwin

Goed bezig :clap:

Welkom!

Hallo Bas,

Leuk dat er in Meppel ook Fpv enthousiastelingen wonen! Ik woon zelf ook in Meppel, ben sinds kort besmet gemaakt met het quadcopter virus. Heb een Hubsan X4 clone (van de Aldi haha) en een Syma XC5. Wat een lol kun je voor die paar tientjes hebben!

Nu ik de FPV filmpjes op youtube heb gezien begin ik toch zelf wel serieus na te denken hier wat mee te gaan doen. Ben momenteel aan het kijken naar een Walkera Runner 250. Deze zijn als onderdelenpakket via het buitenland redelijk voordelig te krijgen en hoor er goede verhalen over. Het moet wel leuk blijven anders krijg ik moppers thuis :slight_smile:

Graag hoor ik je ervaringen van je eigen vliegmachine en tips/suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Groeten, Frank

Welkom op het forum

Welkom!