Even voorstellen

Hallo,

Ik ben Brian, 25 en woonachtig in Eindhoven + Helmond.
Ben me al langere tijd aan het orienteren op fpv racing.
Twijfelde eerst om een Phantom aan te schaffen maar denk dat dit beter bij me past.
Heb al enige ervaring in Nitro rc auto’s en boten. Electra is nog niet echt mijn ding maar dit wil ik nu met fpv racen op gaan pakken.

Ga in de deze maand al eens kijken voor een zender en bril, zodat ik deze kan gaan bestellen.

Heb ook al veel hier meegelezen en de nodige youtube films gekeken.
Heb voor een frame wel al 2 opties in gedachte:
Blackout super mini-h
Lumenier QV250 CF

Wat ik als mooi meegenomen voordeel zie bij de Lumenier is dat je er ook een gehele afscherming bij kan kopen…
Verder wat betreft motoren esc’s ect. heb ik nog geen idee wat ik er op moet gaan monteren dus hulp en advies is meer dan welkom.

Welkom op dit forum

ok de zender :slight_smile:
Probeer ergens de Frky Taranis te vinden.
dat is de meest gewilde op dit moment.

ik heb ook vroeger veel gedaan me nitro
vind eigenlijk de electro gedeelte een uitdagend ontwikkeling
met de huidge techniek en wat er nog aan komt is dit interresant

Welkom op het forum!

Welkom!

Je budget is wel belangrijk bij deze vraag…

Wil je wat betere spullen?

Blackout Mini H frame is een top frame. Je betaalt er aardig wat voor, maar is zijn geld meer dan waard vind ik.
Vervang de nylon bouten wel voor staal. Die breken al bij de eerste crash.
In de goedkopere hoek zou je naar een ZMR250 kunnen kijken. PDB’s zijn op Banggood te koop.
Ken de Lumenier frames zelf niet, maar zijn volgens mij ook gewoon goed.

Cobra of Tiger motoren.
ESC’s is veel in te krijgen. Over alle ESC’s lees je zowel positieve als negatieve dingen.
Is ook afhankelijk of je 3S of 4S gaat vliegen. Accu keuze is ook nog een ding dus.

Voor de flight controller zou ik voor de Naze32 Acro gaan. Wordt veel gebruikt en kunnen veel mensen je mee helpen.
Software voor de flight controller, Cleanflight.

Als video zender wordt de ImmersionRC 600mW veel gebruikt in het FPV wereldje.

Kijk eens rond bij Multirotorparts. Die hebben aardig wat in hun assortiment en allemaal goed van kwaliteit.
Dan kun je gewoon in Nederland bestellen wat ik zelf wel erg fijn vind.